Avatar billede hoffmann Nybegynder
06. november 2006 - 16:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

function samt replace

Hej med jer,

Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har bakset lidt med noget administration af en website, template m.m. og sidder fast.

Mit ønske er at jeg via koden: {templatearea}ID{templatearea} kan udskifte dette med noget html fra min database som den finder ud fra variablen ID.

Jeg er kommet så langt så jeg kan udskifte en enkelt kode med html fra databasen, men jeg kan ikke klare det hvis der på samme side er flere "udskiftnings koder"

Min kode ser sådan ud (sikker lidt rodet, men det er hvad mine evner indenfor asp kan klare.):

FUNCTION show_template_area(theString,number)
    a_sql="select * from template_areas where id='"&number&"'"
    set a_rs=myconn_main.execute(a_sql)
    If Not (a_rs.BOF Or a_rs.EOF) Then
    str_templatearea=""&a_rs("templatearea_html")&""
    else
    str_templatearea=thestring
    end if

    show_template_area = Replace(theString, "{templatearea}"&number&"{templatearea}", ""&str_templatearea&"")
End function

side="Dette er en side fra databasen, {templatearea}1{templatearea} og lidt mere tekst og så lidt mere {templatearea}2{templatearea}"
myarray=split(side,"{templatearea}")
if Ubound(myarray) > 0 then
    side=show_template_area(side,myarray(1))
end if

response.write side
Avatar billede hoffmann Nybegynder
06. november 2006 - 16:19 #1
Kan dette gøres så jeg får så mange udskiftningskoder ind som der nu ønskes ?
Avatar billede hoffmann Nybegynder
07. november 2006 - 13:58 #2
Har droppet min løsning til dette...