Avatar billede snoop Nybegynder
20. maj 2001 - 17:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASP + ny tabel i access

Kan man lave sådan, at når man udfylder en formular (ligesom en tagwall) så gemmer den username som en ny tabel og ikke inde i en nuværende tabel.
Avatar billede perla Nybegynder
20. maj 2001 - 17:36 #1
Jo, hvis  du du benytter SQL sætningerne

Lav ny tabel
CREATE TABLE username ( tabel information som er gældende for alle tabellerne)

Eksempel

CREATE TABLE Poul (
  ID counter not null primary key,
  Username char(20),
  Antalvisits integer)

-Per
Avatar billede perla Nybegynder
20. maj 2001 - 17:37 #2
ups det jeg har skrevet er til en access database, lad mig vide hvis det er en anden du ønsker det til

-Per
Avatar billede snoop Nybegynder
20. maj 2001 - 17:40 #3
Det er en access database den skal skrives til.
Men du kan vel ikke udbyde det lidt. Hvis brugernavnet er fx. anders, og tabellen skal indeholde 3 kolonner (autonummerering (key), \"a\" (bokstaver) og \"b\" (tal)
Hvordan gør man det så lige?
Avatar billede snoop Nybegynder
20. maj 2001 - 17:41 #4
En lille fejl:
brugernavn = tabelnavn
Avatar billede perla Nybegynder
20. maj 2001 - 17:46 #5
Jo

CREATE TABLE Ander (
  KEY counter not null primary key,
  A char(20),
  B integer)

-Per
Avatar billede perla Nybegynder
20. maj 2001 - 17:46 #6
ups,  Ander -> Anders
Avatar billede snoop Nybegynder
20. maj 2001 - 17:56 #7
Kan det ikke passe den skal laves sådan her? For den virker ikke sådan her.
<%
  Set Rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"liste.mdb\")
  Rs.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \" & DBPath
%>
<noget header og noget her her>
<%
CREATE TABLE Anders ( KEY counter not null primary key, A char(20), B integer)
%>

Du har vel ikke et icq nummer, da dette forum kunne blive meget stor? Du skal selvfølgelig nok få dine point hvis du hjælper mig.
Mit nummer = 17613978
Avatar billede burningice Nybegynder
21. maj 2001 - 02:08 #8
dooh, prøv at eksekver den sql-sætning (så meget ved jeg da ;))

rs.execute(\"CREATE TABLE Anders ( KEY counter not null primary key, A char(20), B integer)\")
Avatar billede perla Nybegynder
21. maj 2001 - 02:44 #9
Nu er det bare at der er sket en del på icq\'en så dooh selv....

løsningen var (hvis du vil vide det..

<%
  Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  Conn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"liste.mdb\")
%>

<%
strSQL = \"CREATE TABLE Anders ( AndenKEY counter not null primary key, A char(20), B integer)\"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

-Per :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
21. maj 2001 - 02:58 #10
heyhey, eksperten er ikke et forum hvor man tilkalder hjælp som så udføres via icq, det er jo meningen at det gerne skulle foregå PÅ eksperten!!

og min kommentar er IKKE doh, da den jo indeholder samme svar som det som du åbenbart skulle tage icq til hjælp for at vise ham!!!!
Avatar billede snoop Nybegynder
21. maj 2001 - 10:23 #11
Jaja...bare fordi man ikke lige forstod det, behøver du vel ikke svine mig til? Og svaret på spørgsmålet er jo også skrevet af Perla 2 beskeder længere oppe
Avatar billede burningice Nybegynder
22. maj 2001 - 00:34 #12
ja, EFTER at jeg kommenterede dit spm, og jeg har ikke svinet nogen til... i hvert fald ikke med vilje...!