Avatar billede offerlam Nybegynder
05. november 2006 - 11:03 Der er 6 kommentarer

hjælp med Radio kanpper

Jeg fatter bare minus af det her....jeg skal bruge en menu hvor jeg kan vælge menuvalg ud fra radio kanpper. Den har jeg lavet men hvordan bruger jeg det valg brugeren laver til noget?

<input type=""radio"" name=""Tables"" value="bla""/>

er vi ikke enige om at det er value som er den man skal refere til hvis man skal bruge valgmuligheden....eller skal man bruge value i formen eller hvordan fanden viker det....

kan godt supplere hele koden hvis det hjælper, men der er noget ASP i
Avatar billede offerlam Nybegynder
05. november 2006 - 11:15 #1
<input type="radio" name="Tables" value="bla"/>
Avatar billede jaiz Nybegynder
05. november 2006 - 11:16 #2
ved ikke om det hjælper dig men f.esk.

<input type=""radio"" name=""Tables"" value="bla""/>

hvis brugeren vælger den øverste vil den se sådan her ud istedet
<input type=""radio"" name=""Tables"" value="bla"" checked/>

eventuelt et javascript som går ind og følger op og sender den radio button med du vil ha
Avatar billede jaiz Nybegynder
05. november 2006 - 11:17 #3
.NET kan osse se om

hvis der er id="øverste radio button"

øerste radio button.checked = true eller false

:)
Avatar billede offerlam Nybegynder
05. november 2006 - 11:20 #4
nu ved jeg ikke om det er her, men nu bruger jeg ASP....

med de andre forme har jeg brugt name="bla" som "pointeren" i formen.dvs hvis jeg fx har  en tekst boks hovr jeg skriver: ost og trykker på knappen så i knappens form står der name="bla"

så kan jeg senere hente den ind i ASP med request.form ("bla") og dermed bruge den instastede værdi.

nu står jeg så bare med en tabel med nogle navne ud for som har en radio button man kan vælge. det er så den værdi jeg skal bruge i min ASP.

fx en menu:

fisk
Kød
Grønsager

hvis man så sætter en prik (radio) ud for fisk så skal jeg kunne hente fisk in i APS som en værdi....hvrodan gør jeg det?
Avatar billede jaiz Nybegynder
05. november 2006 - 11:45 #5
if(request.form ("bla").Checked = true)
{
  do something
}
else
{
  //nothing
}

noget i den stil vil jeg gå ud fra
Avatar billede offerlam Nybegynder
05. november 2006 - 11:48 #6
jeg er rimlig sikker på du ikke kan bruge request form på den måde: ("bla").Checked

alt skal stå inde for () men måske det er noget jeg skal spørge ASP drengne om?