Avatar billede newts Nybegynder
05. november 2006 - 09:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man ud af hvilken linie i exel man skal gemme i.

Man kan slå op i exel med dhent o.s.v, men man kan ikke få at vide hvilken linie dataene står i. Jeg har fundet ud af at jeg kan skrive "=række()" i en kolonne og dermed læse rækken, men man bør jo ikke skulle have formler i en database.
Er der en komando noget loignende "gem-dhent"
Jeg har lavet et adressearkiv, men kan ikke gå ind og rette i det.
evt et eksempel på et program så jeg kan se hvad jeg skal gøre for at komme videre.(vil selv programere det hele).
Da det har drillet mig i flere måneder har jeg sat poent op til max.
Avatar billede jkrons Professor
05. november 2006 - 11:09 #1
Kan du ikke prøve at beskrive opræcis hvad det er, du ø nsker at opnå?
Avatar billede bak Seniormester
05. november 2006 - 11:13 #2
Funktionen =SAMMENLIGN() kan give dig den række dine data står i.

=SAMMENLIGN( K1; A1:A1000; 0) finder den række i kolonne A hvor værdien matcher den værdi du har skrevet i K1. Det sidste 0 angiver at det skal være et exact match.
Avatar billede excelent Ekspert
05. november 2006 - 11:29 #3
Public Function zFind(myRange As Range, Værdi)
Dim v
Application.Volatile
For Each v In myRange
  If v = Værdi Then zFind = v.Address: GoTo ud
Next
zFind = False
ud:
End Function

indsættes i et alm modul
i arket skriver du fx.

=zfind(a1:r40;"det du søger")
Avatar billede excelent Ekspert
05. november 2006 - 12:22 #4
Som jeg læser dit spørgsmål, gætter jeg på du skal bruge en
formular hvorfra du kan hente/rette og evt gemme rettelser i
din database.
Til dette er excelformler eller Funktioner ikke tilstrækkelig
så skal du ud i noget VBA halløj
så her bakker jeg ud :-)
Avatar billede newts Nybegynder
26. november 2006 - 10:55 #5
Til BAK.
Jeg kan bruge dit svar.
Send et svar og jeg vil belønde dig med de udlovede point. newts
Avatar billede newts Nybegynder
26. december 2006 - 15:15 #6
Til BAK.
Jeg kan bruge dit svar.
Send et svar og jeg vil belønde dig med de udlovede point. newts
Avatar billede bak Seniormester
27. december 2006 - 18:04 #7
sorry, er lidt langsom :-)