Avatar billede hgs Nybegynder
20. maj 2001 - 15:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forbindelse til database fra programmet starter op

Jeg har lavet en metode der forbinder til en database, og denne metode kalder jeg så hver gang det er nødvendigt (ForBindTilDatabasen.Forbind),og det virker. Men jeg vil gerne have at forbindelsen til databasen åbnes når programmet starter op (som vist i eks), men det virker ikke.
Jeg er desuden ikke nogen superhaj til programmering:)

public class Start {

    static void main (String [] args) {            ForbindTilDatabasen.Forbind
        SamletMenuer.hovedMenu();

      }

Avatar billede jacobve Nybegynder
20. maj 2001 - 16:04 #1
Skal der ikke () efter ForbindTilDatabasen.Forbind

altså:

ForbindTilDatabasen.Forbind();

??
Avatar billede hgs Nybegynder
20. maj 2001 - 16:05 #2
jo, det har jeg også, men har lige glemt at få dem med her, sorry!
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. maj 2001 - 16:09 #3
ok... Jeg gættede heller ikke på det var problemet :-)

Jeg ved desværre ikke hvad der er galt.
Avatar billede hgs Nybegynder
20. maj 2001 - 16:10 #4
ok
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2001 - 16:49 #5
hgs --> Hvis du åbner en forbindelse, når programmet starter, har du ingen garanti for, at forbindelsen i det hele taget skal bruges. I din kode bliver du nødt til...

1. Starte en forbindelse, når programmet starter.
2. Holde forbindelsen i live, mens programmet kører. Du kan risikere at forbindelsen timer ud, før der er brug for den.
3. Sørge for en metode, der kan reconnecte, hvis du mister forbindelsen.

Punkt 1. har du jo allerede klaret. Hvis ikke, må du skrive lidt mere tydeligt, hvad din metode ForbindTilDatabasen.Forbind() gør.

Punkt 2. må du løse, ved at undersøge, hvor tit du skal bruge forbindelsen, hvis du skal undgå at den lukker af sig selv. Derefter laver du en tråd, som skal stå og pinge på forbindelsen med jævne mellemrum.

Punkt 3. løser du ved at fange Exceptions forårsaget af \'no connection\' og derefter kalde ForbindTilDatabasen.

Avatar billede hgs Nybegynder
21. maj 2001 - 09:07 #6
Hej
Jeg har fået det til at virke. Tak for hjælpen. Fejlen skyldtes en compile error, og da den blev rettet, virkede metoden ForbindTilDatabasen.Forbind (); som den skulle
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 22:08 #7
hgs -> Hvis spørgsmålet ikke længere er relevant, skulle du se at tage pointsene selv, så vi kan få fjernet spørgsmålet.
Avatar billede hgs Nybegynder
23. maj 2001 - 18:59 #8
hjl-