Avatar billede 2c Nybegynder
02. november 2006 - 08:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Redirecte når popup lukkes

Hej,
Jeg ledder efter noget kode der kan:

Åbne et pop vindue.
Når popup vinduet lukkes, så redirecte siden til en anden side.
Jeg har ikke adgang til at skrive kode i den side der skal vises i popup vinduet.
Avatar billede jumping_jack Nybegynder
02. november 2006 - 11:54 #1
Dette er den sidde som åbner et popup vindue:

[kode]

<html>
<title></title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function popMeUp(url){

    window.open(url, "poppedup");
}
</script>
</head>
<body>

<div onclick="popMeUp('popup.html');">hej</div>

</body>
</html>

[/kode]

og dette er selve popup filen, som hedder popup.html

[kode]

<html>
<head>
<title>Poppedup</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">

</script>
</head>
<body onunload="parent.window.opener.location = 'http://google.dk';"></body>
</html>

[/kode]
Avatar billede jumping_jack Nybegynder
02. november 2006 - 11:55 #2
du kan jo så vælge at fjerne:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">

</script>

fra popup.html eller smide en function ind, som så gør lidt forskelligt, istedet for at koden står i body'en
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 11:34 #3
<ole>

Har du ikke mulighed for at skrive i popup-dokumentet, kan du ikke umiddelbart vide, hvornår popu'en lukkes. Det bedste, du kan gøre, er ikke synderlig godt - men ser cirka sådan ud:

<script type="text/javascript">
var popWin = {closed:true};
var popTimer = null;
function popMeUp(url){
    popWin = window.open(url, "poppedup");
    popTimer = setTimeout("checkPop()", 100);
}
function checkPop() {
    clearTimeout(popTimer);
    if (popWin.closed) location.reload(true);
    else popTimer = setTimeout("checkPop()", 100);
}
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede 2c Nybegynder
03. november 2006 - 12:44 #4
Ok. Tænkte nok at man blev nødt til at gøre noget i den stil.
Smider du også et svar olebole. Så kan i dele pointene.
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 12:45 #5
- smidt  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 12:46 #6
- og problemet med andre løsninger er naturligvis cross-domain-scripting, der som bekendt er ulovligt/umuligt i JS  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2006 - 14:25 #7
Tak for points  ;o)
Avatar billede 2c Nybegynder
03. november 2006 - 15:08 #8
Selvtak :-)
Avatar billede 2c Nybegynder
22. november 2006 - 12:04 #9
Ved godt spørgsmålet er lukket, men har først implementeret det nu.

Når jeg lukker det åbne vindue får jeg fejlen:  permission denied

Ved i hvad det kan skyldes? Skal siges, at jeg stadig kører det localhost
Avatar billede roenving Novice
22. november 2006 - 12:59 #10
Lyder som cross-domain scripting ...

-- eller evt. som om du ikke har tilladt aktivt indhold at køre fra filer på denne computer (Funktioner --> Internetindstilinger... --> Avanceret -- nederst !-)
Avatar billede olebole Juniormester
22. november 2006 - 14:36 #11
"Skal siges, at jeg stadig kører det localhost" - så er det essentielt, at du gør, som roenving skriver (at køre aktivt indhold i filer på denne computer ... osv).

Er der tale om, at popup'en loader et dokument fra et andet domæne, kan du under ingen omstændigheder scripte på popup'en (cross-domain scripting)