Avatar billede mvm Nybegynder
01. november 2006 - 10:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Visual Age - problemer med basal opsætning tror jeg.

Er nybegynder på JAVA - men har kodet mainframe flere år - så kodning er ikke ubekendt for mig.

Har fået til opgave at få værktøjet Visual Age til at fungerer. Jeg prøver at oprettet hjælpeværktøjest eksempelprogram - en ToDoList - men får følgende fejlmeddelelser når den skal generere en tom Form til mig.

Introspection error on java.lang.NoClassDefFoundErrorin getBeanInfo() for the sun.awt.font.TextLineComponent bean.

Checking workspace consistency...
done.
An exception occurred in a system program.
Terminating Default (System) (24-10-2006 13:31:53)
An exception occurred in a system program.
Terminating Default (System) (24-10-2006 13:31:53)
An exception occurred in a system program.
Terminating Default (System) (24-10-2006 13:31:53)
Introspection error on java.lang.NoSuchMethodErrorin getBeanInfo() for the todolist.ToDoList bean.
Introspection error on java.lang.NoSuchMethodErrorin getBeanInfo() for the com.sun.java.swing.JApplet bean.
Introspection error on java.lang.NoClassDefFoundError: sun.misc.SoftCache for the com.sun.java.swing.JApplet bean.
Introspection error on java.lang.NoSuchMethodErrorin getBeanInfo() for the java.applet.Applet bean.
Introspection error on java.lang.NoClassDefFoundError: IvjBeanInfo for the java.applet.Applet bean.
Introspection error on java.lang.NoSuchMethodErrorin getBeanInfo() for the todolist.ToDoList bean.

Er der nogen der kan gennemskue hvad der er galt ?
Avatar billede mvm Nybegynder
01. november 2006 - 11:09 #1
hmm kan selvfølgelig godt tyde at det er i sun.awt.font.TExtLineComponent bean'en der er et problem. Jeg kan bare ikke umiddelbart finde denne bean (eller klasse er det vel ?)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2006 - 13:34 #2
Visual Age for Java ?

version 3.5 eller 4.0 ?

(det er godt nok en gammel IDE)
Avatar billede mvm Nybegynder
01. november 2006 - 14:29 #3
Hej arne.
Jep - Visual Age for Java 2.0
Avatar billede mvm Nybegynder
01. november 2006 - 14:30 #4
Jeg tror jeg har lokaliseret problemet. Når jeg ser på pakken java.awt ligger den i en tidligere version, men jeg kan ikke få lov til at lave en replace med nyere version. Jeg for en meddelelse om at "package in use by system."
Avatar billede mvm Nybegynder
01. november 2006 - 15:09 #5
Kan man eventuelt benytte den NetBeans IDE jeg har downloadet gratis i stedet for Visual Age for Java?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2006 - 15:15 #6
Ja.

Den er nyere og uden tvivl bedre.
Avatar billede mvm Nybegynder
01. november 2006 - 15:32 #7
ok  så har jeg et lille spørgsmål. Den applikation jeg kigger på har sourcen liggende i forskellige packages. Man prøver så at referere til de forskellige packages med import statements - men dette går ikke godt. (rød streg under). Er det noget med at sourcen ligger et forkert sted eller ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2006 - 15:39 #8
med stor sandsynlighed ja

jeg ville oprette pakker og klasser manuelt i NetBeans og saa copy paste
fra VAJ til NB
Avatar billede mvm Nybegynder
02. november 2006 - 11:47 #9
hej Arne. nu har jeg fået det hele over i NetBean og kan builde projektet unden problemer. Jeg har blot besvær med at angive main-classi properties.

kan du hjælpe ?

Jeg synes jeg har prøvet hvad som helst men lige meget hvad så får jeg en exception når jeg prøver at køre den. Det må være en exception på ikke at finde klassen for hvis jeg skriver zzzzzzz får jeg samme exception som når jeg tror jeg har gjort det rigtigt.
Avatar billede mvm Nybegynder
02. november 2006 - 11:53 #10
jeg har mit project liggende i
c:\documents and settings\mvang\nbproject\MortensKonrad

i denne folder ligger der tre mapper "build", "dist" og "nbproject" samt 2 xml-filer og 2 properties filer. Endvidere er det her den default lægger nye klasser hvis jeg tilføjer en klasse.

i distmappen fortsætter stien:
.....dist\lib\export20011113\dk\peopleware\konrad\client\application\Konrad.java

Jeg er med på at jeg ikke skal angive .java når jeg skal angive main class, men jeg synes det er lige meget hvad jeg gør fanger den ikke mainclass rigtigt.

Hjælp.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2006 - 04:08 #11
Main-Class skal vel være dk.peopleware.konrad.client.application.Konrad
Avatar billede mvm Nybegynder
06. november 2006 - 10:24 #12
naa jeg får stadig den exception - kan sgu ikke finde ud af det. kommer slet ikke ind i koden og får:

java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException: 0
    at org.netbeans.modules.java.j2seproject.J2SEActionProvider.isSetMainClass(J2SEActionProvider.java:568)
    at org.netbeans.modules.java.j2seproject.J2SEActionProvider.getTargetNames(J2SEActionProvider.java:278)
    at org.netbeans.modules.java.j2seproject.J2SEActionProvider$1.run(J2SEActionProvider.java:185)
    at org.netbeans.modules.javacore.internalapi.JavaMetamodel.invokeAfterScanFinished(JavaMetamodel.java:209)
    at org.netbeans.modules.java.j2seproject.J2SEActionProvider.invokeAction(J2SEActionProvider.java:214)
    at org.netbeans.modules.project.ui.actions.MainProjectAction.actionPerformed(MainProjectAction.java:91)
    at org.openide.windows.TopComponent.processKeyBinding(TopComponent.java:848)
    at javax.swing.JComponent.processKeyBindings(JComponent.java:2809)
    at javax.swing.JComponent.processKeyEvent(JComponent.java:2726)
    at java.awt.Component.processEvent(Component.java:5265)
    at java.awt.Container.processEvent(Container.java:1966)
    at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Component.java:3955)
    at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:2024)
    at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:3803)
    at java.awt.KeyboardFocusManager.redispatchEvent(KeyboardFocusManager.java:1810)
    at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.dispatchKeyEvent(DefaultKeyboardFocusManager.java:672)
    at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.preDispatchKeyEvent(DefaultKeyboardFocusManager.java:920)
    at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.typeAheadAssertions(DefaultKeyboardFocusManager.java:798)
    at java.awt.DefaultKeyboardFocusManager.dispatchEvent(DefaultKeyboardFocusManager.java:636)
    at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Component.java:3841)
    at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Container.java:2024)
    at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Window.java:1774)
    at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:3803)
[catch] at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:463)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForHierarchy(EventDispatchThread.java:242)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:163)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:157)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:149)
    at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:110)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2006 - 03:01 #13
hvor angiver du Main-Class henne ?
Avatar billede mvm Nybegynder
07. november 2006 - 10:11 #14
i netbeans vælger jeg projektet og går i properties. Derefter vælger jeg RUN og angiver her main class.
Avatar billede mvm Nybegynder
13. november 2006 - 12:12 #15
gik du helt kold Arne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2006 - 03:32 #16
jeg bruger ikke selv netbeans, så jer lidt lost

stedet ser rigtigt ud

hvis du har skrevet det rigtige klasse navn så burde det faktisk virke
Avatar billede mvm Nybegynder
14. november 2006 - 15:07 #17
det er helt i orden - tak for indsatsen !
Avatar billede mvm Nybegynder
02. april 2008 - 21:36 #18
vælger at lukke - noget gammel rod.