Avatar billede bette-arne Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:56 Der er 8 kommentarer

Test af server?

Jeg har bestemt ikke arbejdet meget med ASP.NET, men vil nu til at undersøge det "lidt" nærmere. Min webhotel udbyder skulle have ASP.NET, men kan jeg teste dette ved f.eks. at ligge n fil ud på mit webhotel?

HÅber på guldkorn fra jer :)
Avatar billede skovge Novice
31. oktober 2006 - 09:12 #1
Jeps - hvis din webudbyder har asp på serveren, så kan du bare uploade dine asp filer dertil - så vil runatserver tags/forms så blive afviklet på serversiden.
Avatar billede bette-arne Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:23 #2
ok, men hvordan kan jeg se om det blot er ASP 3 f.eks. eller ASP.NET? Har du ikke en test fil? :) Som sagt jeg har ikke meget forstand på det
Avatar billede skovge Novice
31. oktober 2006 - 09:36 #3
Jo da - men sidder ikke lige ved min arbejdscomputer p.t. - jeg kan sende dig noget i aften, hvis ikke der er andre der byder ind på opgaven inden da.  :-)
Avatar billede sneakraid Nybegynder
31. oktober 2006 - 10:10 #4
Lav en fil med extension .aspx og indsæt det her:

<%@ Page Language="C#" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<script runat="server">

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Label1.Text = "Hello World :P";
    }
</script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:Label ID="Label1" runat="server"></asp:Label>
    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede bette-arne Nybegynder
03. november 2006 - 09:08 #5
Hej Skovge

Jeg får denne fejl hvis jeg kører aspx filen

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede bette-arne Nybegynder
03. november 2006 - 09:16 #6
eller sneakraid er det vel :)
Avatar billede sneakraid Nybegynder
03. november 2006 - 12:23 #7
Du kan lige lave en web.config fil med dette indhold og smide det op på serveren.

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
    <appSettings/>
    <connectionStrings/>
    <system.web>
          <authentication mode="Forms"/>
              <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede bette-arne Nybegynder
03. november 2006 - 12:51 #8
Så får jeg den her :)

Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable.  Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.