Avatar billede ttopholm Nybegynder
29. oktober 2006 - 21:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Får fejl med apache, men apache siger syntax ok

Jeg bruger en mysql database til at loade min vhosts...

Scriptet ser sådan ud her...

<Perl>
use DBI;
my ($sth, $dbh, $domain, $domainID, $createdTS, $created, $sql);
$dbh = DBI->connect("DBI:mysql:tokengroupdk:xxx","xxxx","xxxx");
$sth = $dbh->prepare("SELECT * FROM domain");
$sth->execute();
while (($domainID, $domain, $created) = $sth->fetchrow())
{
        if($created == 0)
        {
                system("/bin/mkdir /home/$domain");
                system("/bin/mkdir /home/$domain/www");
                system("/bin/mkdir /home/$domain/ErrorLog");
                system("/bin/chown apache:apache -R /home/$domain");
                $sql = $dbh->prepare("UPDATE domain SET created = 1 WHERE domainID = $domainID");
                $sql->execute();
        }
        push @{$VirtualHost{"*:80"}}, {
                ServerName      => $domain,
                ServerAlias    => "www.$domain",
                DocumentRoot    => "/home/$domain/www",
                ErrorLog        => "/home/$domain/ErrorLog",
        };
}
</Perl>

Og hvis created er 0 opretter den også fint mapperne og det hele..

Når jeg kører "apachectl graceful"

giver den mig dette:

apachectl: Configuration syntax error, will not run "graceful":
Syntax OK

Og hvis jeg kører "apachectl configtest" giver den mig Syntax OK

Hvad kan det være... Hvis jeg fjerne mit perl script, er der ingen fejl... Så fejlen på ligge i det ovenstående script...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. oktober 2006 - 12:46 #1
fejl i definitionen til errorlog
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. oktober 2006 - 12:46 #2
svar