28. oktober 2006 - 14:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

REG til VBS convertering ?

Jeg har en håndfuld REG filer med diverse elementer som skal indføres/ændres/slettes i Regbasen for CurrentUser/Login.

Men CurrentUser/Login har ikke de nødvendige rettigheder til at køre noget som helst der har med REG filer at gøre.
Jeg har så opdaget at REGbase info i en VBS fil godt kan køres OG indføres i RegBasen...

Spørgsmålet går på om at finde en form for "REG til VBS" convertering's util (?) eller lign. guide i den retning...

Det skal nogle gange køres automatisk når pågældende bruger logger på...

Eksempelvis:
Set wshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
wshShell.RegWrite ("HKCU\Control Panel\Desktop\Wallpaper"), "%SYSTEMROOT%\web\wallpaper\Welcome.bmp"
wshShell.RegWrite ("HKCU\Control Panel\Desktop\WallpaperStyle"), "0"
wshShell.RegWrite ("HKCU\Control Panel\Desktop\TileWallpaper"), "0"
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True
Set wshShell = nothing

... som sikrer at der altid er samme WallPaper ved Login...
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2006 - 18:03 #1
Her kan du finde et vbs-script, der konvertere reg til vbs:
http://209.85.135.104/search?q=cache:yQ89T2M17aEJ:members.iinet.net.au/~timbothegreat/vbs/reg2vbs.vbs+reg2vbs&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a

Men det findes kun i Google-cachen, og der er 3 bugs i koden, der skal rettes for at det virker. Jeg kender ikke så meget til programmet, men en lille test har vist at det kun kan oversætte indførsler og ændringer. Det kan ikke konvertere sletnings-instruksioner.

Det fungerer ved at konvertere alle de reg-filer som findes i det aktuelle bibliotek.
28. oktober 2006 - 20:44 #2
... ka' ikke finde det i "Google-cachen" ? Ka' du ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2006 - 21:03 #3
Jeps. Bare klik på linket :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2006 - 21:04 #4
Men jeg har (midlertidigt) uploadet den rettede udgave her:
http://www.uploads.ejvindh.net/reg2vbs.vbs
28. oktober 2006 - 22:45 #5
Sakset - ser lovende ud... Vil 'lege' med det imorgen...
28. oktober 2006 - 22:45 #6
Læg [svar] under alle omstændigheder...
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. oktober 2006 - 23:57 #7
Kommer her :-)
03. november 2006 - 06:23 #8
Jo - kanon - programmet er ganske brugbart; er 'godkendt' ...