Avatar billede fiil123 Nybegynder
24. oktober 2006 - 21:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Simulation af seriel kommunikation

Hej folkens...
Er der nogen der har noget erfaring med at simulere seriel kommunikation på en WIN32 platform. Således at et simuli-program sender "fiktivt" til programmet der skal testes sådan at dette vil opleve det som modtog den data "normalt".

På forhånd tak
Avatar billede lars314 Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:23 #1
Det nemeste er vel at have to serielle port i maskinen. Sende fra den ene til den anden.
Det er hvad jeg plejer at gøre.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:31 #2
Ja det kan der ingen tvivl være om, men til dette er der to problemer:
    1. Programmet skal modtage data fra 2 serielle porte.
    2. Da jeg udvikler på en computer uden serielle porte ville dette kræve en
        stor test opstilling.
Det er derfor jeg er interesseret i at løse det rent software mæssigt hvis dette er muligt!?!
Avatar billede bertelbrander Praktikant
24. oktober 2006 - 22:33 #3
Du kan også instalere en virtual comport driver der laver loop-back mellem to virtuelle comporte.
Det er specielt brugbart hvis din PC kun har én rigtig com-port.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:35 #4
Se det lyder en helt del mere interessant ( no offence lars314? )!!
Hvordan fungere dette?
Avatar billede driis Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:47 #5
En virtuel COM port fungerer som en rigtig COM port, med den forskel at der ikke transmitteres data på et kabel. Man installerer en driver, der rapporterer til Windows, at den er en ny COM port. Man vil så typisk have 2 virtuelle COM porte (eller en rigtig og en virtuel); og driveren gør så blot det, at den flytter sendt data over i den anden ports receive-buffer så det ser ud som om der er modtaget data på kablet.

Se f.eks. på:
http://www.virtual-serial-port.com/
Jeg har brugt ovenstående til at rode med seriel kommunikation for nogle år tilbage. Det fungerer fint. De har en 15 days trial - Hvis du er ihærdig nok på Google, kan det være du kan finde et gratis alternativ.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
24. oktober 2006 - 23:33 #6
Det ser jo helt bestemt mere end lovende ud... Den tanke havde jeg slet ikke tænkt...
Jamen det er jo løsningen... Smid et svar ( nok begge to? )
Avatar billede driis Nybegynder
25. oktober 2006 - 19:12 #7
Svar
Avatar billede bertelbrander Praktikant
25. oktober 2006 - 19:42 #8
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede fiil123 Nybegynder
25. oktober 2006 - 21:18 #9
Oki men 1000 tak for hjælpen alligevel begge 2