Avatar billede dbman Nybegynder
24. oktober 2006 - 15:04 Der er 9 kommentarer

Opdatering af en DropDownList i ASP.Net

Hej alle eksperter!

Jeg har to kontrolelementer.
En DropDownList som indeholder indeholder en dataset fra en tabel
En GridView som har dataset fra samme tabel.

Det som jeg vil gerne gøre er at når man rette et post i GridView at automatisk dataset i DropDownList opdateres.

Jeg kan godt forestille mig at man skal have fat i "Event" på GridView f. eks. RowUpdated og skrive noget kode som opdatere DropDownList.

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:05 #1
Du behøver egentlig ikke gøre så meget ... Det her skulle være tilstrækkeligt:

<asp:DropDownList ID="DropDownList1" runat="server" DataSourceID="ObjectDataSource1"
    DataTextField="Brand" DataValueField="CarId">
</asp:DropDownList>
<br />
<asp:GridView
  ID="GridView1"
  runat="server"
  AutoGenerateColumns="True"
  DataKeyNames="CarId"
  DataSourceID="ObjectDataSource1" >
  <Columns>
    <asp:CommandField ShowEditButton="True" />
  </Columns>
</asp:GridView>
<br />
<asp:ObjectDataSource
  ID="ObjectDataSource1"
  runat="server"
  DeleteMethod="Delete"
  InsertMethod="Insert"
  OldValuesParameterFormatString="original_{0}"
  SelectMethod="GetCars"
  TypeName="FormulaOneDataSetTableAdapters.CarsTableAdapter"
  UpdateMethod="Update">
</asp:ObjectDataSource>

Nu er det så noget andet data der arbejdes på, men hvis du har lavet et dataset i vs - har du også en tabeladapter med tilsvarende metoder på.

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:06 #2
Så længe kontrollerne er bundet til samme datasource - skal du nok få ændringerne at se.
Mvh
Avatar billede dbman Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:07 #3
Hej Snepet!
Jeg er ikke rigitig med, men jeg prøver i aften at teste din løsning.
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:14 #4
Du skrive bare hvis du får ballade med det.
Mvh
Avatar billede dbman Nybegynder
29. oktober 2006 - 01:36 #5
Hej Snepet!
Her poent til dig, ak for det!

Lukker!
Avatar billede dbman Nybegynder
29. oktober 2006 - 01:56 #6
Acepteret svar
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. oktober 2006 - 21:15 #7
HAHA - Det var godt nok ikke lang tid jeg fik til at lægge et svar her :o)
Mvh
Avatar billede dbman Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:19 #8
Hej Snepnet!
Unskyldt, men jeg kunne ikke finde ud af hvordan man acceptere svaret, Jeg vil meget gerne give dig point. Har du forslag hvordan jeg skal gøre det :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. oktober 2006 - 08:43 #9
Hvis det er - kan du bare oprette et nyt spørgsmål, hvor du referer til dette ... Så lægger jeg et svar der :o)
(Du kan ikke acceptere et svar før jeg lægger et).
Mvh