Avatar billede hstenbaek Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:28 Der er 7 kommentarer

Regex der kan validere max længden på en tekst

Hej Eksperter :-)

Jeg har brug for en reg.ex til ASP.NET som kan validere at en tekst skal være mellem 1 og 500 karaktere. Jeg har forsøgt mig med:
^.{1,500}$
og den virker fint... lige bortset fra at den ikke tillader 'new line' - hvordan får jeg den ændret til at acceptere 1 til 500 tegn med eller uden new lines?
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. oktober 2006 - 23:11 #1
Kender ikke til RegExp i ASP.NET, men du skal have fat i en modifier (DOT_ALL), der i PHP hedder "s".
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. oktober 2006 - 23:12 #2
Det er selvfølgelig ikke til stor hjælp, da jeg ikke ved hvordan modifiers sættes i ASP.NET, men hvis jeg nu som eksempel skriver, din korrekt RE i PHP vil se ud som:

/^.{1,500}$/s --- hvor / afgrænser RE'en

Hjælper det så?
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. oktober 2006 - 23:16 #3
Så vist jeg kan læse mig frem til skal du have fat i Single-line mode:

http://www.regular-expressions.info/dotnet.html

RegexOptions.Singleline

-> Regex.Match("string", "regex", RegexOptions.Singleline)
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. oktober 2006 - 23:16 #4
vist = vidt even ;P
Avatar billede jensgram Nybegynder
07. november 2006 - 13:16 #5
?
Avatar billede jensgram Nybegynder
21. november 2006 - 21:38 #6
??
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. januar 2007 - 10:26 #7
???