Avatar billede hent-det Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:33 Der er 6 kommentarer

top10 over mest besøgte sider

Hey,

Jeg lavede et indlæg forleden om hvordan jeg kunne tælle hvor mange kliks mine forskellige sider på min hjemmeside fik. Så det var muligt at se hvilken underside der blev besøgt mest.

Det ville jeg bruge til at lave en lille top10 liste over de mest besøgte undersider.

Tråden kan ses her (http://www.eksperten.dk/spm/739855)

Anyways, jeg kom til at jeg har en database som gemmer hvert klik på mine undersider. Den viser så hvilken side der er klikket på, hvad tid der blev klikket, og IP'et på personen der klikkede.

Med de oplysninger skal jeg så have lavet en top10 liste over de sider der bliver klikket mest på. Og mit spørgsmål er så, hvordan det er muligt?

På forhånd tak
Avatar billede coderdk Praktikant
22. oktober 2006 - 22:49 #1
Noget i stil med dette, du skal lige rette tabelnavn osv ;P

$sql = "SELECT COUNT(*) AS antal, page FROM dintabel GROUP BY page ORDER BY antal DESC LIMIT 10";
$qh = mysql_query( $sql ) or die( mysql_error() );
while ( $row = mysql_fetch_assoc( $qh ) )
{
  echo "$row[page] har fået $row[antal] hits<br>";
}
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2006 - 22:58 #2
jeg kan varmt anbefale Google analytics (free) eller indextools.com (250kr mdr mener jeg) til statestik.. så får du meget mere analytisk tilgang til din hjemmesides besøgende..

/JJ
Avatar billede hent-det Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:59 #3
Jeg har et problem og det er at i min database skriver den ikke antallet af kliks. Her er hvordan det ser ud.

id - side - date - ip
1 - /brand_bape.php - 2006-10-20 22:25:33 - 194.xxx.xxx.xxx
2 - /brand_bape.php - 2006-10-20 22:27:35 - 66.xxx.xxx.xx
3 - /brand_adidas.php - 2006-10-20 22:30:12 - 194.xxx.xxx.xxx
OSV.
Avatar billede hent-det Nybegynder
22. oktober 2006 - 23:02 #4
Kan Google analytics blandt andet vise hvilke sider der bliver klikket på mest? Hvis det er muligt kunne det da godt være man skulle se på det.
Avatar billede coderdk Praktikant
23. oktober 2006 - 01:00 #5
Denne burde gøre det:

$sql = "SELECT COUNT(id) AS antal, side FROM dintabel GROUP BY side ORDER BY antal DESC LIMIT 10";
$qh = mysql_query( $sql ) or die( mysql_error() );
while ( $row = mysql_fetch_assoc( $qh ) )
{
  echo "$row[side] har fået $row[antal] hits<br>";
}
Avatar billede jokkejensen Novice
23. oktober 2006 - 09:23 #6
hent-det >> ja det kan du også se, men det er endnu federe at du kan få vist et billede af din, ex forside, og ved hvert link står der hvor mange procent der trykker på det... så kan se hvilken "vej" brugerne går på dit website, og målrette det efter det..¨