Avatar billede miwu.tk Nybegynder
21. oktober 2006 - 23:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SimpleViewer + ASP

Er der ikke nogle der vil hjælpe mig med at opsætte flg:

http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/auto_server_instruct.html

Jeg forstår nemlig ikke helt de instruktioner der er for ASP classic versionen. Når jeg uploader skidtet får jeg flg fejl:

Microsoft JScript runtime  error '800a004c'

Path not found

Mine ændringer i index.html:

sat ind i headeren:
<param name=FlashVars value="xmlDataPath=imageData.asp">

sat ind senere hen:
    <div id="flashcontent">SimpleViewer requires Macromedia Flash. <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer/">Get Macromedia Flash.</a> If you have Flash installed, <a href="index.html?detectflash=false">click to view gallery</a>.</div>
    <script type="text/javascript">
        var fo = new SWFObject("viewer.swf", "viewer", "100%", "100%", "7", "#FFFFFF");
        fo.addVariable("preloaderColor", "0xffffff");
        fo.addVariable("xmlDataPath", "gallery.xml");
        fo.write("flashcontent");

    </script>

Men I kan sådan set bare downloade filen direkte hjemmesiden, så skal jeg nok selv sørge for at implementere det i min kildekode :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. november 2006 - 10:46 #1
Er dette stadig et problem?

Det lyder mest som om det er i ASP koden der er et problem. Har du lagt billede filerne ind i den rigtige folder?

Hvis du kigger i .asp filen er der en variable som indeholder noget at stien:

var imgPath = 'gallery/photos';

Lidt længere nede er der en linie hvor den finder folderen med filerne:

var folderspec = Server.MapPath(imgPath + '/images');

Så folderen hvor filerne ligger skal set fra .asp filen være 'gallery/photos/images'
.asp filen skal så ligge i samme folder som folderen gallery ligger i.

Så har du ikke billede filerne til at ligge i 'gallery/photos/images' så skal .asp filen tilrettes så den passer med den folder du har. Hvis du har filerne til at ligge i en folder som hedder iamges i root folderen på serveren kan du rette denne linie:
var imgPath = 'gallery/photos';

Til dette så imgPath er tom:

var imgPath = '';
Avatar billede miwu.tk Nybegynder
25. december 2008 - 12:25 #2
lukket