Avatar billede beef12 Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Webservice til fil-upload

Jeg skal til at lave et remote filhåndteringsystem, så vi i virksomheden kan uploade filer til en remote server. Ville det være en ide at udstille en webservice til dette formål? Og dermed bygge en lille klient app som snakker sammen med servicen?
Vil det kunne performe?

Hvis det kan lade sig gøre - hvordan ville jeg, i grove træk, gribe opgaven an?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2006 - 21:21 #1
du kan sagtens lave en web service til det

[WebMethod]
public void UploadTextFile(string content)
{
...
}
[WebMethod]
public void UploadBinaryFile(byte[] content)
{
...
}

men hvad vinder du ved at pakke content ind i SOAP XML fremfor bare
at bruge en helt normal HTTP upload ??
Avatar billede beef12 Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:40 #2
Det har du måske en pointe i. Har du et eksempel på en http upload klasse? Vil jeg med fx kunne validere fil-uploaderen?

Og smid gerne et svar...
Avatar billede beef12 Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:41 #3
Rettelse: Vil jeg vha en http-upload fx kunne validere fil-uploaderen?
Avatar billede beef12 Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:48 #4
Nå - google havde svaret... Jeg benytter WebClient
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2006 - 21:55 #5
hvis du med validere mener brugernavn/password for at få adgang til at uploade: ja
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2006 - 21:56 #6
WebClient eller (Http)WebRequest kan lave client siden af HTTP upload

server siden af HTTP upload er også indbygget i ASP.NET
Avatar billede beef12 Nybegynder
21. oktober 2006 - 22:02 #7
Okay - umiddelbart tror jeg det bliver en løsning hvor de har en lokal app, hvor de ser deres eget dir og kan vælge en fil til upload - som jeg kan forstå på dig, så dette ikke noget problem.

Husk af smide svar, tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2006 - 22:15 #8
der er ihvertfald ikke nogen principielle problemer

og svar
Avatar billede beef12 Nybegynder
21. oktober 2006 - 22:20 #9
Lige en sidste ting - er der nogle særlige permissions på webserveren jeg skal huske at slå til?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2006 - 22:35 #10
mener jeg ikke

web.config styrer max. størrelse for upload - default er kun nogle få MB
Avatar billede beef12 Nybegynder
21. oktober 2006 - 22:47 #11
Jeg spørger fordi jeg får en fejl - har lavet et nyt spm: http://www.eksperten.dk/spm/740023
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2006 - 22:55 #12
Du skal uploade til en .aspc fil,