Avatar billede ricki Nybegynder
21. oktober 2006 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Højde på indhold i IFRAME fra andet domæne

Hej kloge hoveder...

Jeg har en IFRAME på min side hvor jeg har noget indhold fra et andet domæne. Jeg kunne så godt tænke mig at sætte en onload på iframen, iframes højde resizes til højden på framens indhold når framens indhold er blevet renderet af browseren.
Problemet er bare at jeg med javascript ikke kan få lov til at smage på indholdet af iframens renderede højde... og indholdet i iframen kan ikke med javascript få lov at resize iframens højde...
Så lige nu er jeg løbet tør for ideer til hvordan jeg løser problemet.
Kort sagt går det ud på at jeg gerne ville slippe af med den vertikale scrollbar ved at iframen har den rette højde.
Begge de ideer jeg skriver om herover virker hvis iframens indhold kommer fra samme domain som selve siden med iframen.

Håber nogen af i kloge hovedet kan komme op med en god ide.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2006 - 10:54 #1
Du skal ikke regne med det. Du kan sikkert sætte din egen browsers sikkerhedsindstillinger, så du kan (måske). Men du får ikke andre til det. Hvis der ikke var den sikkerhed, ville det være alt for nemt at stjæle andres passwords. Du må lære at leve med det ;)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
21. oktober 2006 - 11:33 #2
kan du ikke blot kopierer indholdet fra iframen over i en div på dit site? så bliver det automatisk tilpasset i højden?
Avatar billede ricki Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:28 #3
Jeg var også de tanker jeg havde erikjacobsen... men jeg ville lige høre de kloge hoveder inden jeg smed ideen helt væk.

elskermad.dk: Jo det kunne jeg også gøre, men nu er problemet så bare igen at jeg ikke må få lov til at få noget afvide om det framede indhold. Rent sikkerhedsmæssigt er der vel igen forskel på om jeg vil kende højden på det renderede indhold eller om jeg vil kende indholdet. Jeg vil iøvrigt mene at det er et større sikkerhedsproblem hvis jeg kan få fat i indholdet end hvis jeg blot kan få fat i højden.

Jeg må tilbage til tænkeboksen... umiddelbart er min tanke så at jeg nok bliver nød til at lave en proxy så det ser ud som om indholdet kommer fra samme domæne.
Avatar billede ricki Nybegynder
17. marts 2007 - 15:08 #4
Der skal vel entlig fordeles lidt point her... jeg fik jo svar på mit spørgsmål, selv om det ikke var det svar jeg havde håbet på var det jo stadig et svar.

erikjacobsen og elskermad.dk lav nogle svar så skal i få nogle points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2007 - 17:56 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
17. marts 2007 - 19:07 #6
jeg behøves skam heller ikke for mit "svar" :) behold dem selv til en anden gang
Avatar billede ricki Nybegynder
07. maj 2007 - 21:57 #7
Men så må jeg jo selv svare for at få den lukket.
Tusinde tak for hjælpen.