Jepponet - status
Hermed en opfølger på Jepponet-farcen der rullede for nogle måneder siden.Som de fleste ved besluttede Jepponet.dk sig jo for at skifte hjemland til Spanien. Om de gjorde det fordi det efterhånden var blevet umuligt at få den service man betalte for, eller om det var for at gøre det billigere for Jepponet vedr. skatten vides ikke, men uanset har det betydet endnu ringere service.
Jepponet har nu noget de kalder et "Support Center" i Danmark. Support Centeret modtager opkald på en mobil-telefon (som i starten var et "NØDNUMMER" fordi TDC (den har vi hørt før ikke?) havde gjort noget forkert med nummeret. Joo, deres fax-linje kører endnu dog, men TDC har ødelagt det andet nummer.. ehem.
Nu skal jeg ikke være efter Supporter, for det er ikke nemt at sidde derhjemme og besvare problemer når man samtidigt sidder hjemme og passer sit barn. Det er jo ikke uprofessionelle mennesker vi har med at gøre her. Vi ved jo alle at børn tit sidder på support-centre rundt omkring i landet.
Meen, de får da rettet en fejl eller to engang hver tredje måned. Og nogle gange opdager de faktisk også at deres kunder har problem, når altså de har betalt for deres support-ticket-system (http://support.jepponet.dk/).
Meen, ret skal være ret. Deres største problem er faktisk hverken at de har flyttet virksomheden til udlandet, at deres support-center er blevet en børnehave eller deres medarbejdere ikke besvarer anmodninger om support. Det største problem er faktisk at de er begyndt med en ny praksis der hedder at udsende regninger for allerede lukkede services. Og man kan da godt skrive at man har opsagt domænet. Og man kan da godt gå in på dkhostmaster.dk og tjekke at de selv har fjernet DNS registreringen, men det betyder da ikke at de synes at servicen er lukket eller man har opsagt domænet. De bliver da bare ved med at sende den samme regning i håb om at man vil være med til at sponsere den næste Piña Colada.
Jeg mangler personligt at flytte et domæne efter 7 år som kunde. Hvor meget mangler du at flytte?