Avatar billede ismand Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:50 Der er 13 kommentarer

Jepponet - status

Hermed en opfølger på Jepponet-farcen der rullede for nogle måneder siden.

Som de fleste ved besluttede Jepponet.dk sig jo for at skifte hjemland til Spanien. Om de gjorde det fordi det efterhånden var blevet umuligt at få den service man betalte for, eller om det var for at gøre det billigere for Jepponet vedr. skatten vides ikke, men uanset har det betydet endnu ringere service.

Jepponet har nu noget de kalder et "Support Center" i Danmark. Support Centeret modtager opkald på en mobil-telefon (som i starten var et "NØDNUMMER" fordi TDC (den har vi hørt før ikke?) havde gjort noget forkert med nummeret. Joo, deres fax-linje kører endnu dog, men TDC har ødelagt det andet nummer.. ehem.

Nu skal jeg ikke være efter Supporter, for det er ikke nemt at sidde derhjemme og besvare problemer når man samtidigt sidder hjemme og passer sit barn. Det er jo ikke uprofessionelle mennesker vi har med at gøre her. Vi ved jo alle at børn tit sidder på support-centre rundt omkring i landet.

Meen, de får da rettet en fejl eller to engang hver tredje måned. Og nogle gange opdager de faktisk også at deres kunder har problem, når altså de har betalt for deres support-ticket-system (http://support.jepponet.dk/).

Meen, ret skal være ret. Deres største problem er faktisk hverken at de har flyttet virksomheden til udlandet, at deres support-center er blevet en børnehave eller deres medarbejdere ikke besvarer anmodninger om support. Det største problem er faktisk at de er begyndt med en ny praksis der hedder at udsende regninger for allerede lukkede services. Og man kan da godt skrive at man har opsagt domænet. Og man kan da godt gå in på dkhostmaster.dk og tjekke at de selv har fjernet DNS registreringen, men det betyder da ikke at de synes at servicen er lukket eller man har opsagt domænet. De bliver da bare ved med at sende den samme regning i håb om at man vil være med til at sponsere den næste Piña Colada.

Jeg mangler personligt at flytte et domæne efter 7 år som kunde. Hvor meget mangler du at flytte?
Avatar billede per-olof Nybegynder
19. oktober 2006 - 19:47 #1
Lige nu kun et, en *.net domain. De andre to fixede DK Hostmaster, en pege domain og en liggende på web-hotellet. Til trods før at jeg opsagde denne *.net domain sammen med de andre domains den 28. august (skriftligen og anbefalet, som kom tilbage) og via mail så ligger fortfarende min domain på Jepponet. Leje for det hele var betalt til og med den 30. september 2006.
”jeg har fjernet "registrar-lock " på dit domæne nu så de kan roligt flytte der over” sender Henrik Køie, Jepponet Support til mig.
Jeg har et par ganger sent mail og bedt dem ændre enligt instruxer fra mit nye webhotel men til dags dato er ingenting sket.
Konklusion:
Jeg sidder nu med en *.net domain på Jepponet webhotel som jeg ikke vil ha der, som jeg ikke har betalt for da webpladsen i ret ordning er opsagt.
Desuden virker ikke 9 databaser(Access) og har ikke gjort sedan det der TDC halløj tidligere + at jeg var søndag får en fuldstændigt tom statistikrapport over min domain.
Da jeg inden opsigelsen prøvade på at rette til problemet (uploada min backup af dem) så hade jeg ikke access til fpdb.
Tålmodighed ær en dyd siges det, min er f-mej slut.
Jeg har haft Jepponet siden 2002
Avatar billede ismand Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:05 #2
Flere gange er jeg blevet anklaget for at rette injurier mod Jepponet. Faktum er at jeg ikke tror på at TDC har haft noget med det hele at gøre. De af os der har været kunder hos Jepponet siden de lå i Århus ved at der reelt ikke var nogle problemer indtil jepponet begyndte noget i sverige. (jepponet.se) -- Jeg har ikke noget imod at de udvider. Det er jo kun godt.

Men så flyttede de til Spanien og så var der ingen grænser for hvor UHELDIGE jepponet pludseligt var. De blev hacket gang på gang .. og TDC blev pludseligt de mest inkompetente samarbejdspartnere nogensinde.

Bare det at deres "driftmeddelelse" ikke viser hvilken dag en given fejl faktisk er opstået, men viser den aktuelle dato (som om de er aktuelle med deres driftsmeddelelse) får alarmklokker til at ringe.

Vi har betalt flere penge for at være kunde hos Jepponet.dk igennem årene. Jepponet siger selv at "Vi garantere en oppetid på 99,9% på alle vores web- og mailhotel løsninger. " .. Får jeg så mine penge refunderet nu? Nej vel ? Og så siger de: "Hos Jepponet Internet Hosting er support og god kundeservice det vigtigste aktiv" -- mmm.. det er godt det er et aktiv.. men i har vist afskrevet det hele med tiden hva?

Har kun hovedrysten tilovers for jeres virksomhed. Såfremt du har tjent nok penge må du gerne blive i Spanien. Krejlere ønsker vi ikke i Danmark :)
Avatar billede per-olof Nybegynder
20. oktober 2006 - 08:58 #3
Den der historien om TDC, tja jeg tror mere på julemanden.
Men helt konkret hvad skal man gøre?
Sidde sødt og kigge på?
Der må vel vare et sted man henvende sig da det gæller webhotel og da som før mig domainer som ikke ender på *.dk. Der må vel vare en overvågende institution eller lignende.
Ok det findes kontant osv. men...
Jeg spørger fordi jeg ved ikke.
Avatar billede vester Novice
23. oktober 2006 - 14:11 #4
Mit *.net domæne har nu ikke fungeret siden den 4/10, hvor det "udløb" på trods af, at jeg havde betalt regningen. Jepponet påstår at de har sendt to rykkere, men Post Danmark er åbenbart ligeså ustabile som TDC!

Nu har jeg så betalt regningen anden gang i håb om at komme op og køre igen. Vi er trods alt fire der ikke har haft mail i snart tre uger, og vi har så heller ingen hjemmeside. Jeg har været kunde siden 2001, og har ikke haft store problemer før nu.
Avatar billede vester Novice
23. oktober 2006 - 14:22 #5
Glemte at sige at jeg har ringet og mailet med dem dagligt, og de lover at vende tilbage lige om lidt. Det gør de så ikke...
Avatar billede ismand Nybegynder
26. oktober 2006 - 22:15 #6
Så, nu sker der noget nyt og spændende hos Jepponet:
----------------------------------------------------
>
>Kontaktinformation
>
>Kontor
>Jepponet / Team-Nethosting ApS
>Marselis Boulevard 175
>DK-8000 Århus C
>

Jepponet er flyttet hjem til Århus igen. Hurra! Samtidigt har de fjernet alle referencer til deres KBH adresse (hvor de til mit kendskab har alt deres skrammel stående) Er der nogen der kan tjekke der gamle adresse ud ? Østerbrogade 19 TROR jeg nok det var.

>Salgsafdeling
>Telefon +45 36981532 Fax +45 36981532
>E-mailadresse: salg@jepponet.dk
>

De har fået skiftet det sidste nummer ud som TDC (haha, yeah right!!) ødelagde for dem.

>Support & Hostmaster
>Telefon +45 87 430 500
>E-mailadresse: support@jepponet.dk
>

Og supporten er flyttet med til Århus. Troede DU!

Her er identiteten på deres "Support Center" ...

>>Servermarket
>>Tlf 87 43 05 00
>>Elstedvænge 4, 8520 Lystrup

Deres support-center har fuck-all at gøre med deres nye Århus adresse?

>Abonnement og Regnskab
>Kun mailsupport  Fax +45
>E-mailadresse: regnskab@jepponet.dk

Du kan faktisk ikke længere kontakte dem personligt. Når du har spørgsmål til din regning kan du e-mail til dem.

>
>Åbningstider
>Mandag - Torsdag  09:00 - 16:00
>Fredag                  09:00 - 16:00
>Weekend :            E-Mail Support
>
>Bankforbindelse
>Sydbank A/S
>La Caixa
>

Banken ligger stadig i Spanien som i kan se. Det handler vist om at de godt kunne se at kundeflugten var for stor i og med at de lå i Spanien.

Mit gæt er at Jepponet var bange for at miste for mange kunder. Derfor har Jepponet besluttet sig for at flytte hjeeeeeeeeem til åååårhus Uuuåååååå... Hjem til mig og Århus... åååuuuååå...

-----

For nogen tid siden sagde en mand til mig: "Det er vigtigt for en virksomheds ledere, når det begynder at gå godt, at holde kontakten til teknologien og de mennesker der driver den i hverdagen, ellers vil en virksomhed kollapse."

Hvordan synes i selv det går?
Avatar billede ismand Nybegynder
26. oktober 2006 - 22:19 #7
Nååh ja, synes lige jeg vil sige:

For lidt tid siden sendte Jepponet mig en regning fra Spanien: "DU skylder os penge Franke!" -- Jeg skrev tilbage via deres nu eneste åbne kanal, e-mail, og sagde: Neeej, det gør jeg ikke.. Og drop det så.."

Senere får jeg en e-mail hvor der står: "FRANKE, Du skylder os penge, og vi lukker din butik hvis du ikke betaler". Men de var vidst så grådige at de ikke havde opdaget at keg havde opsagt abonnementet for over et år siden og at servicen ikke engang kørte længere.

Btw, Franke er flyttet. Men Franke holder øje med jer :)
Avatar billede ismand Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:01 #8
Kære allesammen, nu har jeg leget detektiv i 45 minutter og har gravet mig langt igennem det der ligner en forklaring på hvem Jepponet er, og hvem der er involveret. Desværre kan jeg ikke skrive det ordentligt lige nu, så¨jeg vil lige vente til imorgen eller en af dagene i weekenden før det bliver smidt på siden. Jeg har gemt en masse spændende information om det hele, så det hænger sammen..

Håber i vil finde det interessant :)
Avatar billede ismand Nybegynder
27. oktober 2006 - 00:04 #9
Det er vildere end jeg troede.

Jepponet findes ikke længere. Og de har ikke fortalt deres kunder det!

www.kob.dk -> søg efter Jeppo -> søg efter "alle firmaer" .. også dem der ikke eksisterer mere.
Avatar billede per-olof Nybegynder
27. oktober 2006 - 16:15 #10
Intresant ismand, fordi 87 430 500 som er Jepponet nye tlfnr går enl. de gule sider til
www.go4it.dk
Elstedvænge 4
8520 Lystrup
som ikke har obent idag da jeg prøvde.
At de ikke findes i register i Dk er jo fordi Ophørsdato=30.04.2006 enligt http://www.cvr.dk innebar at du må finde dem registrede i Spanien
Avatar billede ismand Nybegynder
27. oktober 2006 - 22:42 #11
(her er lidt fra mit detektivarbejde)

Faktisk går nummeret til:

Servermarket v/ Henrik J Jensen:
--------------------------------

>>servermarket.dk
>>go4it.dk
Bruger-id: HJJ15-DK
Navn: Henrik J Jensen
Att.: Henrik J Jensen
Adresse: Elstedvenge 4
Postnr. & by: 8520 Lystrup
Land: Danmark
Telefon: +45 87 43 05 00

>>net-server.dk
Bruger-id: HJ1431-DK
Navn: Lystrup Data
Att.: Henrik Jensen
Adresse: Elstedvaenge 4
Postnr. & by: 8520 Lystrup
Land: Danmark
Telefon: +45 87 43 05 00

LÆS DENNE TRÅD: http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_udbydere_webhotel/Default.asp?messageid=%3C4534c8e5%240%2449197%2414726298%40news%2Esunsite%2Edk%3E
Avatar billede per-olof Nybegynder
21. november 2006 - 10:22 #12
ismand, Nu så har det vist sket noget positivt må vi hoppes.
Fra Jepponet side:
Team Nethosting ApS
Tidl. Jepponet - Aktiviteter opkøbt af Team Nethosting ApS
Marselis Boulevard 175
DK-8000 Århus C
Jeg har nu også efter at ha ventet i 2 månader og 21 dager fået et besked på at min domain er redelegered.
Avatar billede ismand Nybegynder
21. november 2006 - 17:39 #13
på gratisdns.dk sker det på ca. 2 dage :)