Avatar billede madssch Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:15 Der er 1 løsning

MediaPlayer embed giver Mac problemer

Hej Eksperter,

På et af mine websites kører en embedded MediaPlayer, som henter indholdet via en asp-fil med asx-indhold.

På en PC fungerer det fint, men Mac-brugere har tilsyneladende problemer. En besked om at "Den pågældende URL blev ikke fundet" kommer konsekvent.

Min embed-kode ser sådan ud:

<Object ID="WMPlay" Width="320" Height="240" ClassID="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" Standby="Henter Windows Media Player komponenter..." Type="application/x-oleobject" Codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">

    <Param Name="AnimationatStart" Value="False">
    <Param Name="TransparentatStart" Value="True">
    <Param Name="AutoStart" Value="True">
    <Param Name="ShowControls" Value="False">
    <Param Name="ShowStatusBar" Value="False">
    <Param Name="FileName" Value="">
    <Param Name="AutoRewind" Value="False">
    <Param Name="DisplayBackColor" value="White">
    <Param Name="DisplayForeColor" value="White">

</Object>

Til at starte afspilningen benytter jeg følgende:

function StartVideo (ShowFileName, ShowTitle, ShowInfo, ShowStart, ShowEnd, ShowDuration, ShowStartInSeconds) {

    intShowStartInSeconds = ShowStartInSeconds

    clearInterval(intIntervalID)

    document.WMPlay.FileName = "include/inc_video_asx.asp?start=" + ShowStart + "&duration=" + ShowDuration + "&file=" + ShowFileName + ".wmv";

    document.getElementById("ShowTitle").innerHTML = ShowTitle;
    document.getElementById("ShowInfo").innerHTML = ShowInfo;
    document.getElementById("ShowDuration").innerHTML = "Henter...";

    document.WMPlay.play();

    intIntervalID = setInterval("ToggleDuration('" + ShowEnd + "')", 500)

}

Kender nogen en løsning på problemet?

På forhånd tak!
Avatar billede madssch Nybegynder
18. januar 2007 - 18:46 #1
Lukker.