Avatar billede webco_dk Nybegynder
18. oktober 2006 - 19:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

php og mysql

hej jeg skal bruge en formular der gemmer et indtastet ord i en database og vis man indtaster et nyt ord skal den overskrive det gamle. altså så der kun står en i databasen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. oktober 2006 - 20:46 #1
Snakker vi for hver bruger?
Eller må der altid kun stå en ting i databasen?
Avatar billede webco_dk Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:02 #2
det er ikke noget med brugere det er bare en formular der det en værdi ind i en mysql database og i databasen skal der altid kun stå en værdi så hvis der står en værdi i forvejen skal den overskrive den og indsætte den nye værdi
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. oktober 2006 - 21:16 #3
<?php
if(isset($_GET['mitOrd']) && !empty($_GET['mitOrd']))
{
//Forbind til databasen...
//Du skal her sikre dig mod SQL injections...
$ord = mysql_real_escape_string($_GET['mitOrd']);
mysql_query("INSERT INTO tabel(id,ord) VALUES(1,'".$ord."') ON DUPLICATE SET ord = '".$ord."'");
}
?>

<form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post">
<input type="text" name="mitOrd">
<input type="submit" value="Gem Mit Ord" name="gem">
</form>
Avatar billede apoltix Nybegynder
10. november 2006 - 09:06 #4
Du kan (hvis jeg har forstået dig korrekt) bruge en UPDATE query.

Fx
mysql_query("UPDATE * FROM `tabelnavn` SET `feltnavn`='værdi',`andet_feltnavn`='anden værdi' WHERE `feltnavn` LIKE 'feltværdi' LIMIT 1");
Avatar billede webco_dk Nybegynder
30. december 2006 - 23:02 #5
.