Avatar billede henrik22 Nybegynder
19. maj 2001 - 08:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ÆØÅ i Explorer

Jeg har fået det problem, at nogle hjemmesider i Explorer 5.5, er der problem med at vise de dansk tegn – æøå, det gælder f.eks. www.computerworld.dk og www.eksperten.dk, men andre har jeg ingen problemer med f.eks. www.politiken.dk.  Hvad er problemet ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. maj 2001 - 08:33 #1
hvilket styresystem bruger du?
hvis det er win98 eller winme, prøv da at klik start - kør og skriv msconfig. find det fanablad hvor du kan ændre på landekode/tastatur-layout! sæt dem begge til 865 som er den korrekte landekode for Danmark. (850 er for skandinavien)
Avatar billede well_r Nybegynder
19. maj 2001 - 09:21 #2
I IE vælger du
VIS
TEGNSÆT
AUTOMATISK VALG

så skulle den da automatisk gå over til vesteurpæisk!
Avatar billede egonspock Seniormester
19. maj 2001 - 14:21 #3
Det er rigtigt at der er forskelle på de nævnte sider, det er utroligt som selv meget professionelle steder ikke kan skrive ordentlig HTML, som f. eks. Computerworld. At det så som regel virker er rent held, men når en indstilling på din Computer er bare lidt anderledes end det de andre er testet med, så går det galt.

hvis de lærte at skrive ordentlig HTML var der jo ingen problemer.

Se evt. http://www.anybrowser.org/campaign/
Avatar billede egonspock Seniormester
19. maj 2001 - 14:47 #4
At computerworld ikke kan skrive  kode ses f. eks på at de kan finde på at bruge
COLOR: 666666;
Som er helt ude i hampen. Det hedder
COLOR: \"#666666\";
Nogle gange virker det dog, men andre gange ikke.
Og alene det at nogle kan finde på at bruge ÆØÅ og ikke ÆØÅ kan undre en del...
Avatar billede henrik22 Nybegynder
19. maj 2001 - 16:20 #5
Tak for hjælpen
Avatar billede well_r Nybegynder
19. maj 2001 - 17:18 #6
:o)