Avatar billede ameq Nybegynder
17. oktober 2006 - 08:44 Der er 7 kommentarer

Hjælp til Gridview i codebehinde

Hej
Jeg prøver at lave et gridview i min codebehinde fil også tilføje den på min side. Men jeg får fejlen "Both DataSource and DataSourceID are defined on 'MitGrid'.  Remove one definition. "
Hvorfor det?
Min kode, hvor jeg danner mit gridview:
_myGrid = new GridView();
_myGrid.AutoGenerateColumns = true;
_myGrid.DataSource = BindGrid();
_myGrid.ID = "MitGrid";
_myGrid.DataBind();
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:01 #1
Sæt _myGrid.DataSourceID =String.Empty;
Avatar billede ameq Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:49 #2
hm den laver nu stadig samme fejl
Avatar billede agertoft Nybegynder
17. oktober 2006 - 17:12 #3
Hvad returnerer din metode BindGrid() ? En collection af en art vel?
Avatar billede ameq Nybegynder
18. oktober 2006 - 07:56 #4
Den retrurner et dataset
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. oktober 2006 - 16:36 #5
Du kan ikke have både DataSource og DataSourceID sat på samme tid.... Jeg tror du skal kigge i din markup også... Den melder jo fejl på MitGrid og ikke _myGrid, så det er nok slet ikke den kode du har vist der er balladen.
Mvh
Avatar billede ameq Nybegynder
19. oktober 2006 - 08:16 #6
ja, det er jeg også bange for at du har ret i... Men det er en webpart til MOSS 2007, så sprøgmålet er om "DataSourceID" bliver sat af MOSS'en?
Avatar billede agertoft Nybegynder
19. oktober 2006 - 11:01 #7
Er koden taget fra CreateChildControls? Eller hvor er vi i webparten?