Avatar billede frostedflake Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:16 Der er 5 kommentarer

RangeValidator der kan validere på en DateTime i stedet for Date?

Jeg har et problem med en RangeValidator.
Jeg har en tekstbox der indeholder værdien til en DateTime variabel. Men når jeg skal validere at dens indhold er inden for det rigtige DateTime Range, så fejler den i RangeValidator hvis den også indeholder et klokslet(hvilket den altid gør). Dette sker fordi RangeValidator kun kan validere på en Date og ikke en DateTime.

Mit spørgsmål er så. Hvordan får jeg den til at validere på en DateTime?
findes der en måde hvorpå jeg kan sikre mig at den kun får fat i date delen af den DateTime der er indskrevet i min textbox?....altså en måde hvormed at jeg måske kan give den en value at valiedere på istedet for hele kontrollen?
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:25 #1
Så vidt jeg ved, så er der da ikke problemer med et DateTime på fx. formen 2005-10-10 12:43:24
Og jeg kan heller ikke få den til at fejle
Avatar billede frostedflake Nybegynder
17. oktober 2006 - 08:15 #2
det forstår jeg ikke.
Hvis jeg har MinimumValue="01-01-1753" og MaximumValue="31-12-9999"

så vil tidspunktet "18-05-2006 13:50:01" blive valideret til at være out of range
men hvis jeg nøjes med at skrive "18-05-2006" så kører den igennem som den skal.
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
17. oktober 2006 - 09:46 #3
Prøv herinde.
http://www.w3schools.com/aspnet/showasp.asp?filename=demo_rangevalidator

Hvis jeg smider 01-04-2005 12:28:34 ind og submitter, så virker det helt fint..
Avatar billede frostedflake Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:00 #4
??????? ok nu er jeg grundigt forvirret!!!!
min kode ser ud som følger og giver det beskrevne resultat

<asp:RangeValidator
    id="TextBoxValidator"
    ControlToValidate="TextBox"
    MinimumValue="01-01-1753"
    MaximumValue="31-12-9999"
    Type="Date"
    ErrorMessage="The date entered is out of range"
    runat="server" >
</asp:RangeValidator>

men koden på den hjemmeside du sendte et link til fungerer også selv man har klokslet med. Jeg kan ikke se hvad jeg gør forkert!!!
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:30 #5
Prøv at sætte min og max på formen
MinimumValue="2005-01-01"
MaximumValue="2005-12-31"

Altså YYYY-MM-DD