Avatar billede hcps Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rating script med radio buttons

Kære eksperter.
Lad det være sagt med det samme, jeg er ikke den store javascript ekspert, men det burde ikke være så svært det her...
Jeg skal lave et rating script til billeder, hvor når man klikker på en karakter, sender den brugeren videre til næste billede og gemmer karakteren i databasen.. Problemet er at jeg ikke kan kalde "karakter variablen" nogen der har en ide til, hvordan jeg kan løse det?

Mit simple script ser indtil videre sådan her ud:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
function go(loc) {
window.location.href = loc;
}
//  End -->
</script>

<form name="form" method="POST">
<input type="hidden" name="vote" value="1">
1 <input type="radio" name="loc" value='1' onClick="go('/trophywall/<?=$forwardcheck[id];?>');">
2 <input type="radio" name="loc" value='2' onClick="go('/trophywall/<?=$forwardcheck[id];?>');">
</form>
<?
if(isset($_POST[vote]))
{
echo $_POST[loc];
} else { echo "fejl!";}
?>

På forhånd tak!
Avatar billede zynzz Praktikant
14. oktober 2006 - 19:17 #1
<form method="POST" action="/trophywall/<? echo $forwardcheck[id]; ?>" name='boxform'>
<input type="radio" value="1" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="2" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="3" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="4" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="5" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
</form>
Avatar billede zynzz Praktikant
14. oktober 2006 - 19:18 #2
Du kan jo så bare gemme i toppen af siden...
Avatar billede hcps Nybegynder
14. oktober 2006 - 19:21 #3
Hey zynzz tak for hjælpen. Det ser fornuftigt ud, men får desværre stadig fejl. Nu ser det sådan her ud:

<form method="POST" action="/trophywall/<? echo $forwardcheck[id]; ?>" name='boxform'>
<input type="radio" value="1" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="2" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="3" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="4" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
<input type="radio" value="5" name="skift" onclick='document.boxform.submit();'>
</form>

<?
if($_POST[skift])
{
echo "HEJ HEJ";
echo $_POST[skift];
} else { echo "fejl!";}
?>
Avatar billede zynzz Praktikant
14. oktober 2006 - 20:00 #4
Hvad er fejlen ?
Avatar billede hcps Nybegynder
14. oktober 2006 - 20:04 #5
den echoer "fejl!"
Jeg har proevet at smide den php koden op i toppen, se evt http://www.hardcoreplayers.com/trophywall/
Avatar billede zynzz Praktikant
14. oktober 2006 - 20:06 #6
Hvordan ser din if linie ud ?
Avatar billede zynzz Praktikant
14. oktober 2006 - 20:08 #7
<?
if(isset($_POST[skift]))
{
echo "Du stemte: " . $_POST[skift];
} else { echo "fejl!";}
?>
Avatar billede hcps Nybegynder
14. oktober 2006 - 21:17 #8
Nu virker det, mange tak for hjælpen zynzz!

Smid et svar og pointene er dine
Avatar billede zynzz Praktikant
14. oktober 2006 - 21:47 #9
svar...