Avatar billede lakild Nybegynder
18. maj 2001 - 19:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Session timeout og hvad så ????

Halløj

Jeg har en butik der benytter sig af sessions. Jeg har ikke gjort noget for at forlænge timeout, for de 20min der er standard er rimeligt nok....

Problemet er når brugere loader siden og så går til frokost. Når han efter 1/2 time kører videre i butikken får han blot en \"Siden kan ikke vises - fejl i scrip linie 18.... bla bla bla....\"

Hvordan kan man lave noget globalt der holder øje med sessions....

If session.timeout = true then
response.write \"Det er for længe siden du har foretaget dig noget på denne side. Klik på linket herunder for at reloade siden\"
Else.....

Kode = rent gætværk, - men for Jer kodehajer illustrerer det vel meget godt hvor jeg vil hen..

mvh
Lakild
Avatar billede burningice Nybegynder
18. maj 2001 - 21:12 #1
har din session en fast værdi, f.eks session(\"shop\") = 1

for så kunne do jo bare tjekke den med

if not session(\"shop\") = 1 then
response.write \"To sloow\"
else....

ellers kan du jo
if session(\"shop\") = \"\" then
response.write \"To sloow\"
else....
Avatar billede lakild Nybegynder
23. maj 2001 - 00:18 #2
Perfekt, men det er nok nødvendigt at du SVARER for at jeg kan give dig point ;-)
/Lakild
Avatar billede burningice Nybegynder
23. maj 2001 - 01:44 #3
:) jeg har vist en tildens til bare at kommentere, har gået glip af mange point på grund af det...

svar hermed givet