Avatar billede grandmaster Nybegynder
13. oktober 2006 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth fungerer -undtagen når jeg skal sende filer fra telefon

Hej,
Jeg har et lidt mærkeligt problem ang. min Sony Ericsson W810i og bærbare pc, der har indbygget bluetooth. De kan sagtens finde hinanden når man søger kendt udstyr og jeg kan fjernbetjene pc'en med telefonenn. Jeg kan også sende filer fra pc'en til telefonen. Problemet opstår når jeg vil sende filer fra telefonen til pc'en. Her finder telefonen slet ikke pc'en.

Det medfølgende program, PC Suite, til telefonen som er installeret på pc'en kommer frem med et ikon når begge enheder har aktiveret bluetooth om at der er forbindelse til telefonen. Dette indtil det øjeblik jeg prøver at sende noget fra telefonen til pc'en. Her kommer der så et x over ikonet, som om bluetooth er deaktiveret. Lige indtil man opgiver søgningen, hvorefter det kommer frem igen.

Nogen der har oplevet og løst noget lignende eller har et forslag om hvad der kan afhjælpe problemet?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
13. oktober 2006 - 13:43 #1
Har du checket indstillingerne for den service i pc suite? man kan angive en hel masse omkring sikkerhed osv - så vidt jeg husker :)
Avatar billede grandmaster Nybegynder
13. oktober 2006 - 13:55 #2
Nej, har jeg ikke. Men jeg har prøvet at afinstallere PC Suite, så det ikke kan influere. Og det ændrer ikke noget. Telefonen vil ikke finde pc'en når der skal sendes filer..
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
13. oktober 2006 - 13:59 #3
Har du så prøvet at pille ved indstillingerne i den windows applikation der bestemmer hvordan bluetooth enheden virker?
Avatar billede grandmaster Nybegynder
13. oktober 2006 - 14:07 #4
Ja, har både haft den som kedt udstyr og som ikke kendt udstyr. Når jeg har den som kendt udstyr har jeg prøvet at aktivere alle tjenester. Under pc'en indstillinger har jeg selvfølgelig sat den til at være synlig, og derudover at tillade at bluetooth-enheder opetter forbindelse til den.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
13. oktober 2006 - 14:26 #5
Hmm, nu har jeg ikke adgang til en pc hvor jeg kan se de indstillinger. Jeg mener at der er noget med at man kan indstille ting per service. Har du googlet? :)
Avatar billede grandmaster Nybegynder
13. januar 2008 - 17:39 #6
Hmm, tror bare jeg lukker den her...