Avatar billede s0mmer Nybegynder
12. oktober 2006 - 21:07 Der er 9 kommentarer

Hjælp til galleri

Hej eksperter.

Jeg står med et galleri script jeg skal have lavet en kendt næste/forrige funktion i. Har lavet det før, men ikke i et sådan system her. Da det er et 336 linjers system går jeg ud fra der ikke er så mange her på siden der vil sætte sig ind i det. Men hvis jeg evt. ku få msn på en der var frisk på at hjælpe mig en times tid så ville jeg sætte pris på det.

200 points
Avatar billede nizo Nybegynder
13. oktober 2006 - 09:20 #1
Søg efter paging - der har været rigtig mange af lign. spørgsmål..

Ellers er løsning offset i din SQL forspørgsel

noget i stil med:

"SELECT * FROM table ORDER BY id DESC LIMIT 100,0"

100 per side, med offset 0 (start fra nul, vis 100 entrys fra db'en)
Avatar billede s0mmer Nybegynder
13. oktober 2006 - 16:35 #2
Ja det har jeg netop allerede lavet før.

Men det her system lister bare alle billeder / mapper i en bestemt mappe.. dvs systemet har ingen tilknytning til nogen database
Avatar billede nizo Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:28 #3
Ja, det er så bare lige om hvordan pokker det skal gøres..

Jeg ved at i fx python kan man skrive dir[0:100] og dir[100:200] osv.. Men hvordan pokker det skal gøres i php, har jeg ikke rigtigt nogen anelse om..
Avatar billede tmi Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:08 #4
Hvad med at gemme billederne i databasen?

if ($_FILES["uplfil"]) mysql_query("INSERT INTO billeder (b_dato, b_navn, b_type, b_size, b_content) VALUES('".time()."', '".$_FILES["uplfil"]["name"]."', '".$_FILES["uplfil"]["type"]."', '".$_FILES["uplfil"]["size"]."', '".file_get_contents($_FILES["uplfil"]["tmp_name"])."');");

<form method='post' enctype="multipart/form-data">
<input type='file' name='uplfil'>
<input type='submit' value='Upload'>
</form>

Hvor b_content er et felt af typen LONGBLOB, på den måde kan du selecte bestemte og du kan sortere dem, hvilket du ikke kan med filer i en mappe!
Avatar billede tmi Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:19 #5
Hov, det var et svar.. Tror jeg nok
Avatar billede bondester Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:25 #6
Ellers kan det gøres ved hver gang siden loades smide alle billederne ind i et array og så bruge det ID til at sortere dem... Dog er jeg ikke stærk i PHP, så kan ikke komme med en konkret kode!
Avatar billede nizo Nybegynder
14. oktober 2006 - 19:45 #7
tmi: Det der var copy/paste fra et spm jeg lige har siddet og kigget på.. Har du overvejet at læse spørgsmålet igennem før du paster noget som for det første er totalt irelavant?

s0mmer: Du kan evt. gøre det med en for eller noget som henter offsets i GET

fx

for($i = $_GET['offset']; $i<=$_GET['offset']+100; $i++)
{
blabla
}
Avatar billede tmi Nybegynder
14. oktober 2006 - 21:51 #8
Jeg kan da ikke gøre for der er 2 der spørger til billeder, jeg kom med et forslag til en løsning.
Det du mener er vidst en lykke der siger:
if ($handle = opendir('.')) {
  $i = 0;
  while (false !== ($file = readdir($handle))) {
      if ($file == "." || $file == "..") continue;
      $i++;
      if ($i < $_GET["offset"]) continue;
      if ($i > $_GET["offset"]+100)) break;
      echo "$file\n";
  }
  closedir($handle);
}
Avatar billede s0mmer Nybegynder
17. oktober 2006 - 22:45 #9
jeg valgte at lave et helt nyt galleri over en database. jeg er slet ikke i stand til at afgøre om jeres svar er korrekte eller ej :) nogle forslag?