Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med profile og roleManager i web.config

Hej E.

Jeg har denne kode i web.config.

<membership defaultProvider="AspNetSqlMembershipProvider" userIsOnlineTimeWindow="15">
<providers>
<remove name="AspNetSqlMembershipProvider"/>
<add name="AspNetSqlMembershipProvider"
          type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
          connectionStringName="dotdkConnectionString"
          enablePasswordReset="true"
          requiresQuestionAndAnswer="true"
          applicationName="/"
          requiresUniqueEmail="false"
          minRequiredPasswordLength="7"
          minRequiredNonalphanumericCharacters="1"
          passwordFormat="Hashed"
          maxInvalidPasswordAttempts="5"
          passwordAttemptWindow="10"
          passwordStrengthRegularExpression=""/>
</providers>
</membership>
    <profile>
      <providers>
        <remove name="AspNetSqlProfileProvider" />
        <add name="AspNetSqlProfileProvider"
connectionStringName="dotdkConnectionString"                                applicationName="/"
          type="System.Web.Profile.SqlProfileProvider,
            System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral,
            PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a" />
      </providers>
    </profile>
    <roleManager>
      <providers>
        <remove name="AspNetSqlRoleProvider" />
        <add name="AspNetSqlRoleProvider"
          connectionStringName="dotdkConnectionString"
          applicationName="/"
          type="System.Web.Security.SqlRoleProvider,
            System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral,
            PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a" />
      </providers>
    </roleManager>

Membership delen virker fint, men jeg kan ikke få profile og roleManager til at virke.

Er her en som kan se hvad der er jeg gør forkert.

Mvh
Jakob
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:04 #1
Det virker fint lokalt, men ikke på mit wenhotel
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:17 #2
Det kan tænkes at det er den connectionstring du benytter ... Holder den hos din host - eller har du f.eks. ikke adgang til den?
Lav evt. en simpel side der blot forsøger et opslag i den.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:17 #3
Får du en fejl du kan vise os?
Mvh
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:20 #4
Ja, jeg har lige sålet errors til.
http://www.dotdk.dk/default.aspx fejler.
mens
http://www.dotdk.dk/Foto.aspx (og resten) virker.

Det skal lige siges at jeg benytter webparts på default siden.
Jeg kan godt logge på, og mine roller/users er i min remote sql server
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:21 #5
Hele siden benytter dotdkConnectionString som connectionstring, så jeg ved at den virker...
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:26 #6
Jeg har lige oprettet en user via http://www.dotdk.dk/CreateUser.aspx, og det virker fint. Den er i sql serverne(den remote).
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. oktober 2006 - 19:59 #7
Hvad er der på din default-side?
Mvh
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:19 #8
Der er en masse usercontroles, som bliver styret via web parts.
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:29 #9
Jeg kan ikke komme til koden i aften, men jeg kan lige poste koden i morgen.
Håber det kan løse problemet.

En ting jeg tror det kan være er at jeg har testet på prod, og derefter slettet disse poster igen, hvorefter jeg har scriptet min lokale database op til prod. Dette viver jo så problemer med ID felterne.

Det er nok ikke det som er problemet med default.aspx måske min kode i page load (WebPartManager1.DisplayMode = WebPartManager.BrowseDisplayMode) dette er bare et eks fra nettet, da jeg ikke kan komme til koden nu.
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:12 #10
Her er koden fra default.aspx.vb

Partial Class _Default
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        If Not Page.IsPostBack Then
            Panel1.Visible = False
            pnRedigerSiden.Visible = False
        End If
        If User.IsInRole("Administrator") Then
            Panel1.Visible = True
        Else
            WebPartManager1.DisplayMode = WebPartManager.BrowseDisplayMode
        End If

    End Sub

    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        pnRedigerSiden.Visible = True

    End Sub

    Protected Sub btnAddRemoveUserConrtontroles_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAddRemoveUserConrtontroles.Click
        WebPartManager1.DisplayMode = WebPartManager.CatalogDisplayMode
    End Sub

    Protected Sub btnFlytIndhold_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnFlytIndhold.Click
        WebPartManager1.DisplayMode = WebPartManager.DesignDisplayMode
    End Sub

    Protected Sub btnClose_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnClose.Click
        pnRedigerSiden.Visible = False
        WebPartManager1.DisplayMode = WebPartManager.BrowseDisplayMode
    End Sub

    Protected Sub bntReset_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles bntReset.Click

    End Sub
End Class
Avatar billede flashit Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:13 #11
Jeg har prøvet at kommentere page_load indholdet ud, men det gav ikke noget resultat.

Så måske det er mine usercontroles?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. oktober 2006 - 10:32 #12
Det lyder sansynligt ... Den kommer med en fejl om at den ikke kan få fat i en eller anden database, så hvis du har nogle kontroller der tilgår data direkte - må du kigge lidt på dem.
Mvh
Avatar billede flashit Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:12 #13
Ok, pænt dårlig fejlmeddelelse..

Denne side: http://www.dotdk.dk/default_backup.aspx
Indeholder de samme database opsælag som defautl.aspx, men den benytter ikke web parts.

Så det er nok der problemet er, altså web parts.
Men jeg kan ikke se hvad problemer er. Kan du?

Her er koden til default.aspx

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" Title="Dotdk.dk - dot med dot på" %>

<%@ Register Src="UserControls/News.ascx" TagName="News" TagPrefix="uc3" %>
<%@ Register Src="UserControls/Foto.ascx" TagName="Foto" TagPrefix="uc4" %>
<%@ Register Src="UserControls/Kontakt.ascx" TagName="Kontakt" TagPrefix="uc5" %>
<%@ Register Src="UserControls/MenuBlogKategorier.ascx" TagName="MenuBlogKategorier" TagPrefix="uc2" %>
<%@ Register Src="UserControls/NyesteLinks.ascx" TagName="NyesteLinks" TagPrefix="uc1" %>

<asp:Content ID="Content1" runat="server" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1">
    <asp:WebPartManager ID="WebPartManager1" runat="server">
    </asp:WebPartManager>
    <atlas:UpdateProgress ID="up" runat="server">
    <ProgressTemplate>
    Loading....
    </ProgressTemplate>
    </atlas:UpdateProgress>

    <atlas:UpdatePanel ID="ud" runat="server">
    <ContentTemplate>
    <table border="0" cellpadding="5" width="100%">
        <tr>
            <td colspan="2">
                <asp:WebPartZone ID="Header" runat="server" Width="100%" BorderWidth="0px" PartChromeType="None">
                    <ZoneTemplate>
                        <uc3:News ID="News2" runat="server" />
                    </ZoneTemplate>
                </asp:WebPartZone>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td style="width: 50%; height: 844px;" valign="top">
                <asp:WebPartZone ID="Left" runat="server" Width="100%" BorderWidth="0px" PartChromeType="None" >
                    <ZoneTemplate>
                        <uc1:NyesteLinks ID="NyesteLinks2" runat="server" title="&nbsp;"/>
                    </ZoneTemplate>
                </asp:WebPartZone>
            </td>
            <td style="width: 50%; height: 844px;" valign="top">
                <asp:WebPartZone ID="Right" runat="server" Width="100%" BorderWidth="0px" PartChromeType="None">
                    <ZoneTemplate>
                        <uc4:Foto ID="Foto2" runat="server" />
                    </ZoneTemplate>
                </asp:WebPartZone>
                </td>
        </tr>
    </table>
    </ContentTemplate>
    </atlas:UpdatePanel>
</asp:Content>
<asp:Content ID="Content2" runat="server" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder2">

    <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="50px" Width="125px">
        <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Rediger sidens indhold" /></asp:Panel>
    <asp:Panel ID="pnRedigerSiden" runat="server" Height="50px" Width="125px">
        <asp:Button ID="btnFlytIndhold" runat="server" Text="Flyt rundt på indholdet" /><br />
        <asp:Button ID="btnAddRemoveUserConrtontroles" runat="server" Text="Tilføj/fjern indhold" /><br />
        <asp:Button ID="bntReset" runat="server" Text="Reset" /><br />
        <asp:Button ID="btnClose" runat="server" Text="Luk" /><br />
        <br />
    <asp:CatalogZone ID="CatalogZone1" runat="server" BackColor="#F7F6F3" BorderColor="#CCCCCC"
        BorderWidth="1px" Font-Names="Verdana" Padding="6">
        <HeaderVerbStyle Font-Bold="False" Font-Size="0.8em" Font-Underline="False" ForeColor="#333333" />
        <PartTitleStyle BackColor="#5D7B9D" Font-Bold="True" Font-Size="0.8em" ForeColor="White" />
        <PartChromeStyle BorderColor="#E2DED6" BorderStyle="Solid" BorderWidth="1px" />
        <InstructionTextStyle Font-Size="0.8em" ForeColor="#333333" />
        <PartLinkStyle Font-Size="0.8em" />
        <EmptyZoneTextStyle Font-Size="0.8em" ForeColor="#333333" />
        <LabelStyle Font-Size="0.8em" ForeColor="#333333" />
        <VerbStyle Font-Names="Verdana" Font-Size="0.8em" ForeColor="#333333" />
        <PartStyle BorderColor="#F7F6F3" BorderWidth="5px" />
        <SelectedPartLinkStyle Font-Size="0.8em" />
        <FooterStyle BackColor="#E2DED6" HorizontalAlign="Right" />
        <HeaderStyle BackColor="#E2DED6" Font-Bold="True" Font-Size="0.8em" ForeColor="#333333" />
        <EditUIStyle Font-Names="Verdana" Font-Size="0.8em" ForeColor="#333333" />
        <ZoneTemplate>
            <asp:DeclarativeCatalogPart ID="DeclarativeCatalogPart1" runat="server" Title="Katalog">
                <WebPartsTemplate>
                    <uc4:Foto ID="Foto1" title="Vis foto" runat="server" />
                    <uc5:Kontakt ID="Kontakt1" title="Kontakt formular" runat="server" />
                    <uc3:News ID="News1" title="Nyheder" runat="server" />
                    <uc1:NyesteLinks ID="NyesteLinks" title="Nyeste links" runat="server" />
                </WebPartsTemplate>
            </asp:DeclarativeCatalogPart>
        </ZoneTemplate>
    </asp:CatalogZone>
    </asp:Panel>

</asp:Content>

Mvh
Jakob
Avatar billede flashit Nybegynder
05. november 2006 - 09:29 #14
lukker
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 20:54 #15
Beklager ... jeg har ikke været herude et stykke tid. Fik du løst problemet?
Mvh
Avatar billede flashit Nybegynder
07. november 2006 - 22:41 #16
Ja, og nej.
Problemer var at jeg manglede en webpart del i web.config

Så det blev løst ved at tilføje en web part del i web.config og så pege den ned i en speciel database, men dette er bare ikke godt nok, da jeg vil have det hele i ”min” sql database.

Grunden til at jeg vil have det hele i min sql database er, at jeg vil kunne gemme profilernes indstillinger i denne samt kunne administrere brugerne selv.

Så web parts virker, men ikke som jeg vil.

Håber det giver mening,

Snakkes
Jakob
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2006 - 08:59 #17
Det kan du sådan set også sagtens komme til ... Vil du gerne bruge et særligt skema, eller er databasen som den er lagt ud fra asp.net holdets side ok?
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
13. juli 2009 - 08:11 #18
Hej gutter!

Er der ikke en af jer som kan hjælpe mig med denne:
(Det handler om webparts)

http://www.eksperten.dk/spm/880538