Avatar billede simsen Mester
08. oktober 2006 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af en metode til to metoder i en klasse

Hej,

Jeg har følgende metode, som jeg gerne vil have opdelt i to metoder, idet, jeg gerne vil kunne genbruge selve connectionstring, til andre ting også. Men jeg kan slet og ret ikke hitte ud af, hvordan jeg gør - nogen der kan give mig en idé?

public const int noUser = -1;
public const string user_id = "user_id";
SqlConnection myCon;
SqlCommand myCommand;

int defaultUser = noUser;
int isAdmin = 0;
string connectionString = "server=..\\SQLExpress;database=WKDemo; Trusted_Connection=yes;";

myCon = new SqlConnection(connectionString);
myCommand= new SqlCommand();
myCommand.Connection = myCon;
myCommand.CommandType = CommandType.StoredProcedure;

myCon.Open();

myCommand.CommandText = "WKLogon";
myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@P_userName", userName));
myCommand.Parameters.Add(new sqlParameter("@P_password", password));
myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("P_userAdmin", isAdmin));

SqlDataReader logonReader = myCommand.ExecuteREader();

if (logonReader.Read() == true)
{
if (!logonReader.IsDBNull(logonReader.GetOrdinal("userId")))
{
defaultUser = Convert.ToInt32(logonReader["userId"]);
}
status = Convert.ToInt32(logonReader["userStatus"]);
}
logonReader.Close();
myCon.Close;
return defaultUser;

mvh
simsen :-)
Avatar billede jps6kb Novice
08. oktober 2006 - 18:09 #1
Hvis du bruger Visual Studio 2005, kan du markere den del du ønsker at få ud i en metode for sig selv, højreklikke og vælge Refactor og så vælge Extract Method. Du skriver så et navn på den nye metode, og så klare VS2005 resten for dig. ;)
Avatar billede simsen Mester
08. oktober 2006 - 18:12 #2
Du er da bare genial - så lærte jeg også noget nyt i dag.... *glad*
Avatar billede jps6kb Novice
08. oktober 2006 - 18:19 #3
Super du kunne bruge det. ;) Tak for point.