Avatar billede reanimator Nybegynder
06. oktober 2006 - 12:46 Der er 2 kommentarer

Hvordan bruges strtok() når der er flere tokens i en streng?

Hej.

Jeg har en tekst streng, der indeholder 3 dele, der er adskilt af en tabulator (\t).

Jeg kan kun finde ud af hvordan, man får fat i den første del:

$Tekst = "Hej    med    dig";
$førsteDel = strtok($Tekst, "\t");

Men hvordan før jeg fat i resten af delene. Delene skal indsættes i en tabel, så jeg går ud fral, at det er noget med en løkke struktur.

På forhånd tak.
Avatar billede reanimator Nybegynder
06. oktober 2006 - 13:05 #1
Har selv løst problemet
Avatar billede mccookie Seniormester
06. oktober 2006 - 14:04 #2
Eksemplet fra PHP.net giver dda en løsning på dit probleme :)

string strtok ( string str, string token )

strtok() splits a string (str) into smaller strings (tokens), with each token being delimited by any character from token. That is, if you have a string like "This is an example string" you could tokenize this string into its individual words by using the space character as the token. Eksempel 1. strtok() example

<?php
$string = "This is\tan example\nstring";
/* Use tab and newline as tokenizing characters as well  */
$tok = strtok($string, " \n\t");

while ($tok !== false) {
  echo "Word=$tok<br />";
  $tok = strtok(" \n\t");
}
?>

Note that only the first call to strtok uses the string argument. Every subsequent call to strtok only needs the token to use, as it keeps track of where it is in the current string. To start over, or to tokenize a new string you simply call strtok with the string argument again to initialize it. Note that you may put multiple tokens in the token parameter. The string will be tokenized when any one of the characters in the argument are found.

The behavior when an empty part was found changed with PHP 4.1.0. The old behavior returned an empty string, while the new, correct, behavior simply skips the part of the string: