Avatar billede agm Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruger oprettelse på oscommerce shop..

Jeg har installer et guest account modul, nu kan brugere ikke oprette sig hverken på almindeligvis el. med guest..
Jeg får denne fejl:

1054 - Unknown column 'guest_flag' in 'where clause'

select count(*) as total from customers where customers_email_address = 'xxx@domæne.dk' and guest_flag != '1'

[TEP STOP]

Jeg kan se at denne streng ikke bliver accepteret i dB'en :

INSERT INTO configuration VALUES ('', 'Guests accounts', 'GUEST_ON', 'true', 'Allow Customers to purchase without an account', 40, 1, '2003-09-09 13:07:44', '2003-09-09 12:10:51', NULL, 'tep_cfg_select_option(array(\'true\', \'false\'),');

Den siger at rækken er blevet tilføjet.. men den bliver ikke gemt, tror det er noget med versionen af PHPmyadmin..
Kører på:
Velkommen til phpMyAdmin 2.6.0-pl3
MySQL 4.0.21

Nogen der har et løsnings forslag..??

/Anders
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:50 #1
Har du checket om du har guest_flag som kolonne i tabellen customers?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:52 #2
Din fejlmedelelse indikerer at kolonnen guest_flag  ikke eksisterer i denne tabel.
Avatar billede agm Nybegynder
06. oktober 2006 - 09:04 #3
I følge ham der har lavet modulet skal der kun tilføjes dette i DB'en...:

# Add admin-facility to Guest Accounts
INSERT INTO configuration_group VALUES (40, 'Guests', 'Guests settings', 40, 1);
INSERT INTO configuration VALUES ('', 'Guests accounts', 'GUEST_ON', 'true', 'Allow Customers to purchase without an account', 40, 1, '2003-09-09 13:07:44', '2003-09-09 12:10:51', NULL, 'tep_cfg_select_option(array(\'true\', \'false\'),');
Avatar billede agm Nybegynder
09. oktober 2006 - 14:34 #4
Fejl i modulet..hmmm

Lukker ;o)