Avatar billede flashit Nybegynder
03. oktober 2006 - 20:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge for at kalde mit objekt?

Hej E.

Jeg har en klasse. I denne er der en funktion som skal have 2 parametre.

Public function blabla (byval intParEt as interer, byval intParTo as integer) as data.datatabel
    .kode
End function

Fra denne klasse opretter jeg så et objekt.

Jeg har et dataset som skal bruges til at navigere rundt i mit objekt.

Resultatet af datasettet kunne være som her:
Link1(1,1)
Link2(2,0)
Link3(2,1)

Skal jeg bruge hyperlinks til at oprette mine links, eller er der en smartere måde?

Håber det giver mening

Mvh
Jakob
Avatar billede janus_007 Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:22 #1
Hej Jakob

Jeg synes ikke det giver den helt store mening imho... Kan du ikke fortælle lidt nærmere hvad du forsøger at opnå?
Avatar billede flashit Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:29 #2
Ok prøver igen :-)

Jeg har en tabel i en sql database som indeholder følgende:

BILLEDETABEL
ID    AlbumID    Imagename
1    1        fil1.jpg
2    1        fil2.jpg
3    2        fil3.jpg

I en anden tabel er der følgende:

ALBUMTABEL
ID    Album_Navn    Public_Album
1    PublicAlbum    1
2    LukketAlbum    0

Via en tabeladapter har jeg så en forespørgsel, som modtager to parameter. AlbumID og Public

Når jeg så vil have vist nogle billeder så er det via mit objekt som vist her:

Public class minClasse
Public function GetImages (byval AlbumID as integer, byval Public as integer) as data.datatabel
    .kode
End function

Det virker jo fint hvis jeg bare kalder mit object på følgende made:

Dim myImages as new minClasse
myImages(1,1)

Men det jeg er ude efter er en masse links som kommer fra ALBUMTABEL

PublicAlbum – Når man klikker på den så kalder den mit objekt med myImages(1,1)
LukketAlbum - Når man klikker på den så kalder den mit objekt med myImages(2,0)

myImages(    1                ,    1)
        Dette tal kommer fra databasen        Dette tal kommer fra en session)

Så det jeg spørger omm er hvordan man smartes kalder en objekt dynamisk.

Håber det giver mere mening nu:-)

Mvh
Jakob
Avatar billede janus_007 Nybegynder
04. oktober 2006 - 23:12 #3
Jeg tror det du gerne vil opnå er en collection med billeder i, altså en collection fyldt med ImageClasses ik?. Inden jeg roder mig ud i den helt store forklaring så forsøg at læse lidt her og vend tilbage: http://www.c-sharpcorner.com/Code/2002/Aug/StrongTypedCollections.asp
Avatar billede flashit Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:58 #4
Tak for hjælpen, lægger du ikke et svar :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:37 #5
Jeps da :-)