Avatar billede bpuschl Nybegynder
02. oktober 2006 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dos: batch fil som eksverer en række .sql filer

Hej med jer

Jeg kunne godt tænke mig at lave en script som kan itererer igennem en folder med .sql filer, logger på sql plus og eksverer koden.

Jeg er desværre ikke den store DOS haj, så kan i hjælpe mig?
Avatar billede inglenook Praktikant
02. oktober 2006 - 17:36 #1
BAT fil:

sqlplus user/pass @koer.sql

koer.sql:

@script1.sql
@script2.sql
@script3.sql
@script4.sql
@script5.sql
@script6.sql
@script7.sql
@script8.sql
etc.

Udskift user/pass med dit brugernavn og password og koer BAT filen. Den vil logge paa sqlplus og koere filen koer.sql der saa koerer alle dine scripts.
Avatar billede inglenook Praktikant
02. oktober 2006 - 17:39 #2
ups, du burde saette EXIT i slutningen af din koer.sql for at logge ud, og ogsaa i din BAT fil for at lukke DOS vinduet
Avatar billede bpuschl Nybegynder
03. oktober 2006 - 08:33 #3
Jeg havde nu tænkt mig noget mere dynamisk som kunne kigge i folderne efter .sql filer og eksverere dem, så jeg blot kunne ligge en fil ind og og ikke bekymre om at ændre batch filen.

Også gerne i orden, hvis f.eks. filerne var navngivet med et nummer først. Kan det lade sig gøre?
Avatar billede teepee Nybegynder
03. oktober 2006 - 08:39 #4
Du kunne jo også bare ligge dine scripts ned i en tabel i basen, åbne en cursor, loope indholdet og lave et execute immediate kald for hver script. Så skal du bare schedulere en enkelt procedure til at køre når du ønsker det.
Avatar billede inglenook Praktikant
03. oktober 2006 - 09:04 #5
der er ingen grund til at aendre BAT filen, blot dine scripts altid er angivet i koer.sql. Du kan feks. lave en anden BAT fil (feks. list.bat) som du koerer foerst:
list.bat:
dir /b *.sql > koer.bat

Alle dine *.sql filer er nu listet i koer.sql, men du maa manuelt saette @ foran hvert filnavn og saa koere den foerste BAT fil for at eksekvere ...?
Avatar billede bpuschl Nybegynder
03. oktober 2006 - 11:32 #6
Jeg har fået et program som kan udføre det jeg gerne vil.
Avatar billede inglenook Praktikant
03. oktober 2006 - 11:54 #7
ok, selv tak...
Avatar billede teepee Nybegynder
03. oktober 2006 - 12:04 #8
:-)