Avatar billede webmercial Nybegynder
01. oktober 2006 - 23:19 Der er 13 kommentarer

Flytning af mappe via PHP Script

Hej, jeg leder efter et PHP script der omdøber og flytter en fil fra et directory til et andet. Noget à la

<?php
// check to see if file exists
// if so, move and rename it
if (file_exists("flytmig.txt"))
{
rename ("flytmig.txt", "../enEndenMappe/flyttet.txt") or die ("Could not move file"); }
?>

UDEN at man skal sætte permissions. Ovenstående virker ikke.
Avatar billede webmercial Nybegynder
01. oktober 2006 - 23:20 #1
Rettelser:
Flytning af FIL via PHP Script

Hej, jeg leder efter et PHP script der omdøber og flytter en fil fra et directory til et andet. Noget à la

<?php
// check to see if file exists
// if so, move and rename it
if (file_exists("flytmig.txt"))
{
rename ("flytmig.txt", "../enAndenMappe/flyttet.txt") or die ("Could not move file"); }
?>

UDEN at man skal sætte permissions. Ovenstående virker ikke.
Avatar billede kimg Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:11 #2
Dette skulle virke efter hensigten

Kim

if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/din_fil")){
    $fileName = fopen($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/din_fil", 'r');
  fclose($fileName);
  rename($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/din_fil", $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/dinÆndrede_fil" );
}
Avatar billede webmercial Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:18 #3
Omdøber den ikke kun? Kan ikke se hvor den bliver flyttet? Har prøvet dette:

if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/flytmig.txt")){
    $fileName = fopen($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/flytmig.txt", 'r');
  fclose($fileName);
  rename($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/flyttet.txt", $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."../AndenMappe/flyttet.txt" );
}
Avatar billede kimg Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:21 #4
Du kan bruge den til at flytte og omdøbe

<?PHP
if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/din_fil")){
    $fileName = fopen($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/din_fil", 'r');
  fclose($fileName);
  rename($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/din_fil", $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir/dinÆndrede_fil" );
}

?>
Avatar billede kimg Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:22 #5
Du skal selvfølgelig sørge for at dir, er oprettet
Avatar billede webmercial Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:30 #6
Hmm, ked af det, men det virker ikke. Der er ikke en "flyttet.txt." nede i "mappe".

if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/flytmig.txt")){
    $fileName = fopen($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/flytmig.txt", 'r');
  fclose($fileName);
  rename($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/flytmig.txt", $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/mappe/flyttet.txt" );
}
Avatar billede webmercial Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:31 #7
dir var oprettet (i mit tilfælde "mappe")...
Avatar billede webmercial Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:33 #8
Må gå i seng nu, kikker på det i morgen igen.
Avatar billede kimg Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:34 #9
Jo det virker, har lige testet med dette

<?PHP
if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/billeder/layOutmurer2.jpg")){
    $fileName = fopen($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/billeder/layOutmurer2.jpg", 'r');
  fclose($fileName);
  if(!file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir")){
  mkdir($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir", 0755);
  rename($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/billeder/layOutmurer2.jpg", $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir/layOutmurer2.jpg" );
  }
Avatar billede webmercial Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:34 #10
OK - prøver lige igen.
Avatar billede webmercial Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:37 #11
Perfekt! Havde overset at definere stien fra roden...
Avatar billede kimg Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:39 #12
Her er den så den også uploader hvis mappen er oprettet.

<?PHP
if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/billeder/layOutmurer2.jpg")){
    $fileName = fopen($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/billeder/layOutmurer2.jpg", 'r');
  fclose($fileName);
  if(!file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir")){
  mkdir($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir", 0755);
  rename($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/billeder/layOutmurer2.jpg", $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir/layOutmurer2.jpg" );
  } else {
  rename($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/billeder/layOutmurer2.jpg", $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/nyt_dir/layOutmurer2.jpg" );
  }

?>
Avatar billede kimg Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:40 #13
Sov godt, går det godt med dit firma ;-)

Kim