Avatar billede simm Nybegynder
30. september 2006 - 12:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spytte alt indhold ud som SQL

Hej!

Jeg har udviklet et website i ASP.NET som kører på Microsoft SQL Server .. nu vil jeg gerne have databasen flyttet til min webhost som desværre kun tilbyder admininstration af databasen via et webinterface (ASP.NET Enterprise Manager), som udelukkende tillader mig at fyre SQL-sætninger af. Hvordan får jeg det flyttet over?

Jeg er erfaren med MySQL, hvor man kunne få databasen til at dumpe alt indhold til en SQL-fil incl. INSERTS osv. Men gør jeg det samme med MSSQL får jeg kun selve "skelettet" (skabelonen) af databasen - intet af det indhold der ligger i tabellerne.

Hvad kan jeg gøre? :)
Avatar billede simm Nybegynder
30. september 2006 - 12:53 #1
Skal måske lige tilføjes at jeg kører med SQL Server Express 2005 SP1, så der er DTS-funktioner med, hvis de kan/skal benyttes.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2006 - 17:41 #2
lav et lille program som dumper din database til INSERT sætninger
Avatar billede simm Nybegynder
30. september 2006 - 19:09 #3
T-SQL baseret eller hvordan? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2006 - 19:16 #4
kunne godt laves i TSQL, men hvis du tilfældigvis koder i et eller andet Java, C#,
PHP, whatever så var det nok nemmere
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2006 - 19:31 #5
eksempel TSQL:

SELECT 'INSERT INTO T1 VALUES('+CAST(F1 AS VARCHAR(10))+','+''''+REPLACE(F2,'''','''''')+''''+');' FROM T1
GO

hvor F1 er INTEGER og F2 er VARCHAR
Avatar billede simm Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:24 #6
Tak for hjælpen, jeg har fået adgang med med SQL Management Studio/DTS Wizard, så nu blev det lidt lettere .. jeg gad dog godt at det var nemmere at lave en 1:1 kopi .. når jeg flytter min database fra min SQL Server 2005 til min udbyders SQL Server 2000 sættes identity-flag'et f.eks ikke automatisk. Men det må jeg jo leve med

Smid et svar så er der point på vej. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2006 - 13:43 #7
ok