Avatar billede nima Nybegynder
29. september 2006 - 12:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Custom Controls - Virke som et panel (Container)

Hej.

Har jeg lavet en custom control (som tegner en firkant), som bliver brugt i en form.

Kan man få firkanten til at virke som et panel, dvs. den kan indeholde controls som bliver sat på fra formen? Dvs. at du hiver et tekst-felt over på firkanten. Hvis firkantenten flyttes, rykker tekstfeltet selvfølgelig med. Og tekst feltet kan dockes i firkanten, og ikke i hele formen.

På forhånd tak
Avatar billede bulgroz Nybegynder
29. september 2006 - 13:50 #1
Her er hvad der skal til:

/// <summary>
/// How to make a UserControl object acts as a control container design-time by using Visual C# .NET or Visual C# 2005
/// http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;813450
/// </summary>
[Designer("System.Windows.Forms.Design.ParentControlDesigner, System.Design", typeof(IDesigner))] // Code for turning the control into a design-time container control.
public partial class MyPanel : UserControl
{
        public MyPanel()
        {
            InitializeComponent();
        }
Avatar billede nima Nybegynder
29. september 2006 - 14:38 #2
Fedt! Men problemet er at jeg udvikler til en Pocket PC WM 5.0, og det ser ikke ud til at "System.ComponentModel.Design" eksisterer der :( Har du andre forslag?
Avatar billede bulgroz Nybegynder
30. september 2006 - 15:32 #3
I følge dokumentationen, burde det være samme løsning. Men jeg kan da godt se at du mangler Designer attributten her. Måske er der andre som har svaret på hvorfor du ikke kan få fat i den attribut når du koder til Pocket PC
Avatar billede nima Nybegynder
17. januar 2009 - 14:06 #4
Ingen hjælp :(