Avatar billede supremebot Nybegynder
29. september 2006 - 00:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvorfor undefined?

hvorfor er dette undefined

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body onLoad="alert(document.getElementById('infobox').style.posTop);">´
<div style=" display:inline; position:absolute; left: 526px; top:50px background-color:#805050;" id="infobox">sdfdsf</div>
</body>
</html>
Avatar billede supremebot Nybegynder
29. september 2006 - 00:15 #1
altså i firefox
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 00:28 #2
Brug document.getElementById('infobox').style.top; istedet

Og så har du en fejl i dit CSS. du mangler at afslutte top:50px i din div
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 00:30 #3
Når, ja. style.top levere også endelsen "px". Den fjernes med parseInt...

document.getElementById('infobox').style.top; - vil give 50px
parseInt(document.getElementById('infobox').style.top); - vil give 50
Avatar billede supremebot Nybegynder
29. september 2006 - 00:37 #4
men det er lige så meget at sætte den der er problemet jeg ville jo mene at document.getElementById('infobox').style.posTop = 234+"px" ville virke men det gør det ikke
Avatar billede supremebot Nybegynder
29. september 2006 - 00:42 #5
og hvis jeg siger alert(parseInt(document.getElementById('infobox').style.posTop)) bliver det til NaN
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 00:44 #6
Du skal ikke bruge posTop. Bare top med lille T...

Det samme når den skal sættes.
document.getElementById('infobox').style.top = 234+"px"
Avatar billede supremebot Nybegynder
29. september 2006 - 01:01 #7
ok der må være noget jeg har misforstået så jeg synte det er sådan det står i min bog
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 01:05 #8
Der er nogle ting man er nød til at lave anerledes hvis Firefox skal med i billedet.
posTop og posLeft virker fint i Opera, Internet Explorer og Netscape når den køre IE engien. Men firefox tager ikke imod den. Derimod har top og left samme funktion, bortset fra at de også tager px med, hvilken man så kan fjerne med parseInt
Avatar billede supremebot Nybegynder
29. september 2006 - 01:08 #9
ok det viste jeg ikke, jeg syntes god nok også det var svært at finde noget om det
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 01:11 #10
Kan det også være. Men for det meste skal du bare bruge de samme CSS navne i javascript, som du bruger i selve css koden. Det eneste forskel er navnene der er opdelt med - i CSS. F.eks. border-color, vil hedde boderColor i javascript. Men ud over det, er det for det meste de samme navn. style.left, style.color, style.position, style.height osv....
Avatar billede supremebot Nybegynder
29. september 2006 - 01:17 #11
ok tak send et svar hvis du vil have points
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 01:18 #12
Oki :)
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 01:19 #13
Hmm. Ikke så god til det med at sende svar...