Avatar billede newbie_dk Nybegynder
28. september 2006 - 19:49 Der er 7 kommentarer

billede på submit knap.. som faktisk virker i IE

Problemet er meget simpelt.. Jeg vil have en metode hvorpå jeg kan erstatte de kedelige submit knapper med et billede...

Den metode jeg kender er <input type="image" src="billede.png" name="knap" /> - men det virker ikke i IE. Den viser godt nok billedet, men den poster ikke knap trykket.

Sagen er den at jeg tjekker i min php kode om knappen er blevet trykket på ved at tjekke om $_POST variablen er sat, men det virker altså ikke i IE.

Hvordan kan jeg bruge billeder istedet for standard knapper?
Avatar billede jaw Nybegynder
28. september 2006 - 19:51 #1
Det virker sådan set i IE, du skal bare være opmærksom på, at navnene får _x og _y på:

Hvis dit name er "test", så bliver variablerne:
$_POST['test_x'] og $_POST['test_y']
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
28. september 2006 - 20:02 #2
hvad er forskellen på _x og _y
Avatar billede jaw Nybegynder
28. september 2006 - 20:03 #3
Det er musemarkørens position da der blev klikket. Men du kan jo sådan set bare tjekke på, om de er sat, hvis det er det der er meningen med knappen.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
28. september 2006 - 20:08 #4
Næste gang, kan du bare tjekke hvilke $_POST der bliver sendt som en debug-mode..

<?php
  print_r( $_POST );
?>

Den vil udskrive alle $_POST-værdierne som arrays
Avatar billede ilflue Nybegynder
28. september 2006 - 21:23 #5
Hvis man ikke gider at have en standard submit knap, er det mest enkelt bare at udskifte hele Input koden med et alm billede tag. Så lave en
OnClick="document.FormNavn.submit()"  ... Så sender den ganske alm. som om det var en alm submit knap der trykkede på aftrækeren
Avatar billede ilflue Nybegynder
28. september 2006 - 21:25 #6
Og hvis det skal virke rigtigt godt, så drop min fejl, og skriv onClick med lille O
Avatar billede ilflue Nybegynder
28. september 2006 - 21:26 #7
hmm. Hvis det har betydning. Kan ikke lige huske det...