Avatar billede norphf Nybegynder
28. september 2006 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde klokkeslet.

Hej

Jeg skal have lavet en lille function, der finder ud af om klokken er mellem time1 og time2.

Jeg har prøvet med:

Dim CurrentTime As DateTime
CurrentTime = DateTime.Now()
If CurrentTime > Date.Now & " 12:55:00" And CurrentTime < Date.Now & " 13:40:00" Then
        lblTime.Text = "Hej"
End If

Grunden til at jeg har sat en "Date.Now" ind, er fordi at datetime jo har dato med, men date har til gengæld også tid med.

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede norphf Nybegynder
28. september 2006 - 13:52 #1
Har løst det med en Right(CurrentTime,8)
Men er der en mere "Rigtig" måde at gøre det på?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2006 - 20:01 #2
Dim CurrentTime As DateTime = DateTime.Now()
        Dim StartTime As DateTime = New DateTime(CurrentTime.Year, CurrentTime.Month, CurrentTime.Day, 12, 55, 0)
        Dim EndTime As DateTime = New DateTime(CurrentTime.Year, CurrentTime.Month, CurrentTime.Day, 13, 40, 0)
        If StartTime < CurrentTime And CurrentTime < EndTime Then

var en mulighed
Avatar billede norphf Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:53 #3
Bruger min egen metode.