Avatar billede mvk Nybegynder
28. september 2006 - 06:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

opdater felt baseret på brugerens valg fra dropdown

når brugeren skal indtaste sine adresseoplysninger i min webshop skal han vælge land fra en dropdown. dropdown listen tages fra land tabellen i databasen som også har portooplysninger på det pågældende land.

er der nogen måde hvorpå jeg kan vise brugeren hvor meget han skal betale i porto ud fra det land han vælger ?

hvis han vælger Grønland og jeg ved at hans ordre vejer 1,2 kilo vil jeg gerne vise at han skal betale 120 kroner i porto
Avatar billede tsunami Nybegynder
29. september 2006 - 18:04 #1
hehe... mig dansker i grønland... men nok snak om mig...

uddrag af HTML filen
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

function skift(){
document.getElementById("iframe").src = "send.asp?land=" + document.getElementById("land").value
}

function visporto(x){
document.getElementById("porto").innerHTML = x
}

</SCRIPT>

<IFRAME id="iframe" style="visibility:hidden;">
<SELECT id="land" onchance="skift()"><OPTION VALUE="Bla bla"></SELECT>

Porto = <span id="porto"></span>

uddrag af ASP send.asp

Dim land = Request.QueryString("land")
if land = 0 then land = 15
if land = 1 then land = 20
%>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
window.parent.visporto(<%=land%>)
</SCRIPT>

Dette er kun et hurtigt uddrag til en løsning og har ikke været testet men har brugt en løsning til sådan noget lignene engang og den kan hurtigt udvides til at sende et mere felt til asp siden :)
Avatar billede mvk Nybegynder
04. januar 2007 - 09:40 #2
tak. det bragte mig på rette spot. point...
Avatar billede tsunami Nybegynder
04. januar 2007 - 17:50 #3
Altid rart at kunne være med til at hjælpe :)