Avatar billede elland Nybegynder
27. september 2006 - 15:40 Der er 7 kommentarer

Ændring af SID - Sysprep

Jeg er ansat i en mellemstor dansk firma hvor vi i it-afdelingen har lavet en fejl som efterhånden eskalerer. Vi bruger ghost image til at distribuere OS og aplikationer. Af uvidenhed eller andre årsager havde vi dog ikke taget højde for sysprep faktoren. Det vil sige at at samtlige Pcèr i de forskellige niveauer har samme SID.

Dette gør at pcèrne ikke kan ses i feks. netværkssteder/domæne og vi har problemer med ikke at får dem på antivirus systemcenter og bruge inventory programmer.

Jeg har tidligere skrevet ind om næsten det samme problem og fik bla. det svar at jeg kunne bruge sysinternal "newsid" den får også et nyt SID men lige meget hjælper det. Jeg har prøvet at slette computer kontoen og oprette den på AD domænet igen, også uden at det hjalp.

Please er der ikke nogen der har en ide - alternativt skal jeg ud og lægge nyt image på 300 pcèr
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2006 - 15:48 #1
Jeg mener du kan sætte SID nummeret for en given PC i AD - umiddelbart burde det være under computeraccounten - Forudsat at det er et AD problem og at det er løst lokalt på pcén?
Ellers hænger jeg bare på her med abonnér
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2006 - 15:52 #2
Her er nogle muligheder fra symantec og 300 pcér kan konfigges med værktøj centralt.
Har ikke erfaring med det selv , men værsgo.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/1999050308324125
Avatar billede karser Nybegynder
27. september 2006 - 18:03 #3
Et forslag...

Brug New SID toolet fra SysInternals... Men meld maskinerner ind, og derefter ud af domænet!

/Karser
Avatar billede karser Nybegynder
27. september 2006 - 18:04 #4
Sludder! *ggg*

Selvfølgelig "Men meld maskinerner UD, og derefter IND af domænet!"

Sorry! ;o)
Avatar billede venturer Nybegynder
28. september 2006 - 13:53 #5
Mit forslag:
Meld maskinerne ud af domænet.
Kør NewSID på maskinerne.
Reset computer kontoen i AD
Meld maskinerne ind igen.

Dette mener jeg er løsningen hvis ikke du kan finde et værktøj der kan automatisere hele processen. (jeg kender ikke selv umiddelbart til nogen af dem).

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvorfor det ikke virker efter du har slettet dine computer accounts.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. september 2006 - 16:35 #6
Det sidste Venturer skriver undrer også mig meget ...."Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvorfor det ikke virker efter du har slettet dine computer accounts."
Avatar billede elland Nybegynder
03. september 2010 - 11:58 #7
serverservice smid et svar