Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 15:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CSS Design - Div

Hej eksperter.
Sidst jeg lavet et design med div's istedet for tabeler, så synes jeg ikke det virker ordenligt.

Tabeler bliver hvor de skal, men mine divs bevægede sig alt efter hvor stort Internet Explorer's browser vindu var, og så ser det ikke godt ud lægnere.
Jeg har ikke koden, men andre der kender problemet, og evt. svaret på hvad jeg gjorder galt?!
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 15:51 #1
Altså brugte position: absolute; og valgt så hvor de skulle være med left og top i px.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 15:52 #2
+ width + height
Avatar billede hmm10 Nybegynder
23. september 2006 - 16:09 #3
Jeg kan ikke forstå, hvorfor alle nu-til-dags er begyndt at sige, at fremtiden er <div>'s og at <table>'s er gammelt og "yt". Men oftes, eftersom hvilken browser som man vil se sit <div>-resultat i, giver det altid problemer. Selvf. kræver det, at man sætter sig ind i korrekt CSS for at kunne fremvise et ens resultet i flere forskellige browsere ;) Men hvorfor standardlisere browsere-leverandørerne ikke deres CSS vs. <div>'s, nu hvor "fremtiden er <div>'s"? - Det havde været lettere for os udviklere. For hvem siger, at hele verden skulle vælge netop den samme browser?

Så ligemeget hvad, vil jeg stadig vurdere om jeg vil benytte <table> eller <div> til hver opgave/projekt. Jeg vil nok vælge <table> fremfor <div>'s, som det er nu - Kald mig bare gammeldags og "konservativ", men hvorfor vælge en løsning, som ikke "virker 100% endnu", når der allerede er én som virker? ;)

coldgate > Jeg ved ikke, om du kan bruge denne kommantar til noget. Men så har jeg da sagt min mening om <div>'s ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 16:10 #4
Jeps det er også godt at vide hvad andre folk mener.
Avatar billede jowii Nybegynder
23. september 2006 - 16:28 #5
Der er utrolig mange ulemper ved tabeller, derfor at det er en gammel løsning. Nøjagtigt som at frames blev yt, inden tabellerne kom.

Div's bliver da altid korrekt, hvis man bare koder det hele rigtigt? Hvis man koder efter CSS-regler og ved sådan nogenlunde hvordan det hele virker, og hvilke bivirkninger de forskellige egenskab/erklæringer har, så vil det da altdi blive præcist?

Jeg foretrækker helt sikkert CSS fremfor tabeller. CSS er 1000 gange mere overskueligt og ligetil. Kodning med tabeller indeholder ofte forældet kode..

Det er selvfølgelig en personlig mening, men at bruge div's i fremtiden, er i mine øjne den bedste løsning..

Og nej - CSS-layout med divs kan sagtens se ens ud i alle browsere? :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 16:36 #6
Synes bare det er meget ustabilt med divs.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 16:54 #7
Men det er nok mig der gør det forkert, men hvad?
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2006 - 19:32 #8
http://www.stylesheets.dk/seybold/index.html

Har tidligere altid brugt tables fordi jeg havde masser af skabeloner jeg kunne copy/paste fra og derfor ment at det var den hurtigste måde for mig - men har haft lidt tid på det seneste til at lege med layers og der er absolut ingen ben i det, faktisk er det lettere for mig at opbygge nu end tidligere. Det er klart at de første par minutter kan man måske nok sidde og rive sig lidt i håret, men ellers ikke hvis bare man har lidt tjeck på css.

og nej - det er lige så let, hvis ikke lettere, at få en side til at se ens ud i forskellige browsere med layers som med tables.
Avatar billede jowii Nybegynder
24. september 2006 - 12:39 #9
Nemlig keysersoze !
Avatar billede domaz.dk Novice
25. september 2006 - 15:07 #10
min personlige erfaringe er at bruge både tables og divs, og så lade css styre det hele.

nogle af de ting som du kan lave med en enkel tabel kræver adskillige linjer af css kode, så på den måde kan det gøres nemmere.

og jo jeg har lavet fuldt ud div sider og fuldt ud table sider, men synes stadig ikk div's altid kan erstatte table's funktion fuldt ud. desværre...
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2006 - 15:14 #11
korrekt - der er ingen der har talt om at tables er forbudte eller forkerte at bruge. Begge dele har hver deres brugsområde; tables er til at vise tabulerede data - layers alt andet :)
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2006 - 13:30 #12
lukketid?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2006 - 23:39 #13
lukker og tak