Avatar billede kuglepen Nybegynder
22. september 2006 - 17:06 Der er 3 kommentarer

appendChild() problem med IE

Jeg har et problem med denne funktion:

addText( trimUrl(getLocation()), window.opener.document.getElementById('location') );

// get elm to print string
function addText(str, addToElm) {        while(addToElm.childNodes.length>0)addToElm.removeChild(addToElm.firstChild);
    addToElm2=document.createTextNode(str);
    addToElm.appendChild(addToElm2);
}

Funktion skal tilføje en string til en <div>. Det virker fint i FF, men i IE giver den en javascriptfejl "No such interface supported".
<div>'ens id er "location" og er en del af en form. Det ser således ud:

<form name="form2" enctype="multipart/form-data" method="post" action="#">
    <table cellpadding="8" >
                        <tr>
                            <td>
                                <table style="border: 1px solid #999999; width: 525px;">
                                    <tr>
                                        <td colspan="2" class="txt_info">
                                            her skal der være noget tekst
                                        </td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                        <td class="txt">
                                            Valg af mappe:
                                        </td>
                                        <td style="padding-bottom: 8px;">
                                            <div style="width: 300px; height: 15px; border: 1px solid #666666;float: left; margin-right: 10px;" id="location">&nbsp;</div>
                                            <a href="#" onclick="java script: popup('?id=delm&step=1a', 'Vælg placering', '350', '500');">BROWSE</a>
                                        </td>
                                    </tr>
                                </table>
                            </td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td colspan="2" align="right">
                                <input class="button" type="submit" id="submit" value="Slet" />
                                <a href="java script: self.close();">cancel</a>
                            </td>
                        </tr>
                    </table>
                </form>

help please.
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
24. september 2006 - 12:25 #1
Husk at saette 'name' paa DIV'en ogsaa. Virker dette ikke saa proev at brug et andet navn end 'location'. Dette er et reserveret ord i JS da den som default refererer til attributten paa WINDOW af samme navn.

/ DP
Avatar billede kuglepen Nybegynder
24. september 2006 - 14:51 #2
har prøvet begge dele. Koden ser nu sådan her ud:

<form name="form2" enctype="multipart/form-data" method="post" action="#">
                <input type="hidden" name ="step" value="2" />
                <input name="locationUrl" type="hidden" />
                <input name="loc" type="hidden" />
                <table cellpadding="8" >
                    <tr>
                        <td>
                            <table style="border: 1px solid #999999; width: 525px;">
                                <tr>
                                    <td colspan="2" class="txt_info">
                                        her skal der være noget tekst
                                    </td>
                                </tr>
                                <tr>
                                    <td class="txt">
                                        Placering af mappe:
                                    </td>
                                    <td style="padding-bottom: 8px;">
                                        <div name="locd" style="width: 300px; height: 15px; border: 1px solid #666666;float: left; margin-right: 10px;" id="locd"></div>
                                        <a href="#" onclick="java script: popup('wzrd.php?id=newm&step=1a', 'location', '350', '500');">BROWSE</a>
                                    </td>
                                </tr>
                            </table>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>
                            <table style="border: 1px solid #999999; width: 525px;">
                                <tr>
                                    <td colspan="2" class="txt_info">
                                        her skal der være noget tekst
                                    </td>
                                </tr>
                                <tr>
                                    <td class="txt">
                                        Mappens navn:
                                    </td>
                                    <td style="padding-bottom: 8px;">
                                        <input class="field" name="filename" type="text" id="filename" />
                                    </td>
                                </tr>
                            </table>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="2" align="right">
                            <input class="button" type="submit" id="submit" value="OK" />
                            <a href="java script: self.close();">cancel</a>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
Avatar billede kuglepen Nybegynder
25. september 2006 - 09:03 #3
med andre ord det virker ikke. Det virker i FF, men ikke i IE.

Jeg har givet min div et name og ændret 'location' til henholdsvis loc(input type hidden) og locd (div)

Gør jeg det rigtigt i ovenstående kode - som du sagde DP?

HJÆLP :)