Avatar billede ml Nybegynder
21. september 2006 - 16:37 Der er 5 kommentarer

Set CurrencySymbol

Jeg prøver at bruge:

Thread.CurrentThread.CurrentCulture.NumberFormat.CurrencySymbol = "DKK"

For at lave Kr om til DKK når man formatere en streng efter {0:C}. Men lige meget hvor jeg gør det, siger den at forekomsten er skrivebeskyttet.

Har set metoden nævnt flere steder.

Nogen ideer?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. september 2006 - 16:59 #1
Hvornår kommer den fejl du snakker om, og på hvilken kodelinie?
Mvh
Avatar billede ml Nybegynder
21. september 2006 - 17:28 #2
Den kommer på linjen med Thread.CurrentThread.CurrentCulture.NumberFormat.CurrencySymbol = "DKK"

Ligemeget om jeg prøver at sætte den i Global.axa, på en side i Page_Load eller...
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. september 2006 - 19:11 #3
Ok - du skal starte med at sætte den:
Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new CultureInfo("da-DK");
Så kan du arbejde med de specifikke værdier.
Mvh
Avatar billede ml Nybegynder
22. september 2006 - 08:53 #4
Yes, følgende virker. Men kun når man ser den første side, klikker man videre, skifter den til Kr igen. Har prøvet at sætte den i Application_Start og Session_Start i Global.asax

Er det virkeligt nødvendigt at gøre det på alle sider?

            Thread.CurrentThread.CurrentCulture = New CultureInfo("da-DK")
            Thread.CurrentThread.CurrentCulture.NumberFormat.CurrencySymbol = "DKK"
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. september 2006 - 13:12 #5
Det skal gøres pr. request, men det betyder ikke nødvendigvis, at du skal gøre det på alle sider.

Du kan gøre det i global.asax direkte sådan her:

void Application_BeginRequest(object sender, EventArgs e)
{
    System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new System.Globalization.CultureInfo("da-DK");
    System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture.NumberFormat.CurrencySymbol = "DKK";
}

Du kan f.eks. lave en baseklasse for alle dine forms (normalt en udmærket idé under alle omstændigheder), og så sørge for at den fikser det.

Du kan også lave et custom module, hvor du lægger den slags.

Mvh