Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 11:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Billede sti fra database bruges i produkt?

Når jeg uploader billeder til server smider den det også i databasen med navn og sti.

derefter vil jeg gerne have at man skal kunne oprette et product hvor man kan vælge billedet i en select box og så skal den så vise billedet sammen med productet.

Hvordan gør man det ?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. september 2006 - 14:08 #1
Hver billede bliver sat med en unik ID værdi i din database, Så tilføjer du denne unikke ID i databsen under hvert produkt. Din select under dine produkter henter blot ID'en ud fra din billede table i databasen. Så passer billeder og produkter sammen, og derved kan samme billede bliver sat i flere produkter. Når du så viser dine produkter tager du billedets ID og henter det korrekte billede ind.

Har jeg forstået dit indlæg korrekt?
Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 14:57 #2
Når jeg vil oprette et produkt vil jeg gerne vælge billedet som jeg har givet et navn i databasen. og så skal det bare gemmes. i en tekst box. men jeg har ingen ide om hvordan jeg gør
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. september 2006 - 15:06 #3
Laver lige en illustration.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. september 2006 - 15:26 #4
http://www.chapter.dk/exp/733503.gif

dvs. hver produkt får en ekstra oplysning, nemlig ID'et på det billed, som du vil inkludere. Og via ID'et henter du så billedoplysningerne ud.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. september 2006 - 16:03 #5
Husk at få afsluttet dine indlæg, du har over 1000 points ude :)
Avatar billede jokkejensen Novice
20. september 2006 - 16:11 #6
med den nævnte løsning kan en ordre kun have et billede - jeg ville lave en mange til mange relation

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
20. september 2006 - 16:11 #7
ordre = produkt
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. september 2006 - 16:18 #8
Så kan du smide en ekstra tabel ind i mellem min illustration, som passer til PRODUKTER's ID og BILLEDER's ID. Skal jeg tilføre den? eller forstår du teorien?
Avatar billede zynzz Praktikant
20. september 2006 - 16:25 #9
<?
if(isset($_POST['opret'])){
mysql_query("INSERT INTO produkt (billed) VALUES ('$_POST[billed]')")or die(mysql_error());
}
?>

      <form method="POST" action="">
        <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
          <tr>
            <td><b>Billed:</b></td>
            <td><select size="1" name="billed">
<?
$rs = mysql_query("SELECT billed FROM produkt_billeder ORDER BY navn");
while($data = mysql_fetch_array($rs)) {
$fil = readdir($data[billed]);
if(!is_dir($fil))
echo"<option>" . $fil . "</option>";
}
?>
              </select></td>
          </tr>
          <tr>
            <td></td>
            <td><input type="submit" value="Opret" name="opret"></td>
          </tr>
        </table>
      </form>
Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 20:32 #10
undskyld jeg ikke lige har svaret har været på arbejde. og jeg har lige idag afsluttet en masse gamle indlæg men der skete ikke rigtig noget ved pointne

det der mange relation forvirre mig.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. september 2006 - 23:15 #11
Prøv at kigge på min illustration nr. 2
Avatar billede glonda Nybegynder
16. marts 2008 - 17:53 #12
gammel -
Avatar billede hmm10 Nybegynder
17. marts 2008 - 18:51 #13
Atid glad for hjælpe :)