Avatar billede slik Nybegynder
19. september 2006 - 21:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Anbefalede opløsninger

Hvilken opløsning anbefaler I, at man skal scanne henholdsvis tekst (f.eks. skemaer), billeder og grafik ind med?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 21:57 #1
Det kommer an på hvad formålet er:
Tekst til læsning 96dpi
Tekst til OCR scanning 150dpi
Billeder til skærmvisning/html 96dpi
Billeder til print 300dpi eller mere
Avatar billede tramm Nybegynder
22. september 2006 - 13:27 #2
Jeg kan nu eller godt li at tage billederne med 600dpi, hvis scanneren har mulighed for det, men eller helt enig med akyhne.
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. september 2006 - 20:37 #3
Mener 300dpi er nok til billeder... har selv været lidt i tvivl, men læste forleden at mere end 300dpi er "overkill" - langt de fleste printere kan alligevel ikke gøre det bedre end det og til online-print af fotos er det vist også nok....
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. september 2006 - 21:07 #4
At gå til 600dpi eller mere, har kun et formål ved store printopgaver. Kun ved billedredigering er det en fordel med mere end 300dpi.

Men så igen, hvis du scanner et A4 ark, eller et stort billede som skal udskrives i eks. 10x15, er 300dpi igen nok.
Avatar billede slik Nybegynder
25. september 2006 - 22:14 #5
Tak for hjælpen, hvis I vil have point, så læg et svar.
Avatar billede uffesteenberg Novice
25. september 2006 - 22:17 #6
Jeg springer over :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2006 - 22:26 #7
Ok :-)