Avatar billede n-style Nybegynder
16. september 2006 - 12:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WLAN + Bærbar på batteri - virker ikke?

Hej!

Jeg er den glade ejer af en Toshiba Satellite M40-256 med indbygget Intel Pro/Wireless 2200BG Netværksforbindelse.

Jeg kører mit internet via en trådløs forbindelse til en router, og dette virker perfekt sålænge pc'en kører på vekselstrøm. Men lige så snart jeg skifter til at køre på batteri, bliver nettet ustabilt og virker som regel slet ikke.

Jeg har prøvet at køre både med og uden Toshibas indbyggede strømstyringsprogrammer, men uden mærkbar forskel.

Jeg har prøvet at have forbindelse til det trådløse netværk via en USB WLAN stick, og med den tilsluttet virker det perfekt, også når der køres på batteri.

Så hvad kan det skyldes, at min indbyggede trådløse internet ikke virker når pc'en kører på batteri?

På forhånd tak
Avatar billede n-style Nybegynder
16. september 2006 - 12:05 #1
Det skal lige siges, at der aldrig er problemer med signalstyrken, heller ikke når der køres på batteri.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. september 2006 - 13:14 #2
Har samme maskine, med samme netkort, og har også haft disse problemer.

Det er en af årsagerne at denne bærbare har så lang batteri drifts tid med trådløs net kørende. Det er meningen af den skal skrue ned for hastigheden når der ikke er det store behov, og så skrue op igen, når behovet opstår. Min fornemmelse er at den er rigtig god til at skrue ned for hastigheden, men er utrolig l a n g s o m til at skrue op igen. Man må håbe at der i nær fremtid kommer en ny driver der er bedre til at skrue op.

Løsningen er at deaktivere denne feature, og det gør du under egenskaber for det trådløse netkort, så du åbner Enhedshåndteringen
finder dit kort og dobbeltklikker på det. Klik på faneblad avanceret. I scroll boksen scroller du ned til sendeeffekt, og sikrer dig at den er sat til højeste. dernæst scroller du videre til strømspare styring, og den sikrer du dig, at den er sat til størst mulig performance. Så kan du ikke gøre mere førend der kommer en ny driver.
Avatar billede n-style Nybegynder
17. september 2006 - 21:14 #3
Det var jo et luksus svar...

Ikke en optimal løsning, da det desværre går ud over batteri-levetiden! Men nu kan jeg da gå på nettet ;-)