Avatar billede karsten_larsen Praktikant
15. september 2006 - 14:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Markering af bestemt buttom i forhold til andre

Hvordan får jeg en buttom markeret, når brugeren kommer til en bestemt side.

Brugeren skal vælge mellem "yes" og "no", hvor jeg gerne vil have at "yes" er markeret på forhånd alt efter en værdi fra en session.

If session ("valg") = 1 then
[button Yes ] ' markeret
end if

If session ("valg") = 0 then
[button No] ' markeret
end if
etc.

?:-) karsten_larsen
Avatar billede jokkejensen Novice
15. september 2006 - 15:23 #1
1.1:

Page.RegisterStartupScript("SetFocus", "<script>document.getElementById('" + TextBox1.ClientID + "').focus();</script>");

2.0:
<form id="Form1" defaultfocus="textbox" runat="server">
    <asp:textbox id="textbox1" runat="server"/>
    <asp:textbox id="textbox2" runat="server"/>
    <asp:button id="button1" text="Button1" runat="server"/>
</form>

Ønsker du at benytte enter knappen til en bestemt knappe, kan du bruge <asp:panel's DefaultButton egenskab.

/JJ
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
15. september 2006 - 17:18 #2
jokkejensen

det var knapper som er markeret, så jeg bruger denne løsning:

        Session("valg") = "yes"
        If Session("valg") = "yes" Then
            Button1.Focus()
        End If

        <asp:Button ID="Button1" runat="server" Style="z-index: 100; left: 350px; position: absolute;
            top: 266px" Text="Yes" />
        <asp:Button ID="Button2" runat="server" Style="z-index: 102; left: 352px; position: absolute;
            top: 324px" Text="No" />