Avatar billede wise Seniormester
14. september 2006 - 14:24 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Vise linie fra Rich Field i et view

Hejsa

Jeg har ikke lige mødt dette før - men vist heller ikke prøvet.

I mit view vil jeg godt have vist info fra et rich text felt, fx første linie eller noget. Men når jeg vælger feltet som kilde vises det bare som tomt...
Jeg har prøvet med @text(RT) men uden held...

Er der nogle af jer kloge mennesker der lige kan lede mig i den rette vej?

/Lasse
Avatar billede lrh Nybegynder
14. september 2006 - 14:36 #1
Prøv at kigge på @Abstract kommandoen - det er den eneste måde at få vist noget fra et RT felt i et view (så vidt jeg ved)
Avatar billede jogii Nybegynder
14. september 2006 - 14:40 #2
RT-felter er non-Summary, hvilket betyder at de ikke kan vises eller bruges til beregninger i oversigter.
Du skal lave et seperat felt på formularen, som beregner sig ud fra RT-felt. Jeg bruger normalt @Abstract til formålet.
14. september 2006 - 14:40 #3
Brug @Abstract:
F.eks. viser følgende kode de første 100 tegn fra Body feltet i en mail:
@Abstract([TextOnly];100;"";"Body")
Avatar billede wise Seniormester
14. september 2006 - 15:35 #4
Perfekt, det var jo "bare" det, tak.