Avatar billede x-pander Nybegynder
12. september 2006 - 08:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Associere knap og tekstfelt i forb. med søg

Hej.

Hvordan får man en knap til at "hænge sammen" med et tekstfelt?
Der er bl.a. ved søgefunktioner på sider jeg gerne vil vide det. Så er brugeren fri for at trykke på søg med musen og bare trykke enter i stedet.

På forhånd tak.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. september 2006 - 08:40 #1
Hvis du benytter version 2.0 kan du sætte en default button på f.eks. panels.... Det giver den ønskede effekt.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. september 2006 - 08:40 #2
(i 1.1 skal du bikse med noget javascript manuelt... men det er en opgave der er løst af flere andre rundt omkring, så det er til at google op)
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. september 2006 - 08:42 #3
Her et 2.0 eksempel - også med validering:

<form id="form1" runat="server" defaultfocus="TextBox1" defaultbutton="Button1">
    DefaultFocus virker sjovt nok ikk i IE7 (men det gør det forhåbentlig når den frigives
    i release :o).<br />
    <br />
    <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" />
    <asp:RequiredFieldValidator
        ID="RequiredFieldValidator1"
        runat="server"
        ControlToValidate="TextBox1"
        ErrorMessage="RequiredFieldValidator"
        ValidationGroup="group1" />
        <br />
    <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" OnClick="Button1_Click" ValidationGroup="group1" />
    <br />
    <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="50px" Width="315px" DefaultButton="Button2">
        <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server" />
        <asp:RequiredFieldValidator
            ID="RequiredFieldValidator2"
            runat="server" ControlToValidate="TextBox2"
            ErrorMessage="RequiredFieldValidator"
            ValidationGroup="group2" /><br />
        <asp:Button ID="Button2" runat="server" Text="Button" OnClick="Button2_Click" ValidationGroup="group2" /></asp:Panel>
    <br />
    <asp:Panel ID="Panel2" runat="server" Height="50px" Width="315px" DefaultButton="Button3">
        <asp:TextBox ID="TextBox3" runat="server" />
        <asp:RequiredFieldValidator
            ID="RequiredFieldValidator3"
            runat="server"
            ControlToValidate="TextBox3"
            ErrorMessage="RequiredFieldValidator"
            ValidationGroup="group3" /><br />
        <asp:Button ID="Button3" runat="server" Text="Button" OnClick="Button3_Click" ValidationGroup="group3" /></asp:Panel>
    <br />
</form>

Mvh
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. september 2006 - 08:54 #4
Oookay. Altså læg et panel uden om og så bare en DefaultButton på også.

Mange tak :) - Læg endelig et svar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. september 2006 - 10:19 #5
Jep - det er simpelthen modellen :o)
(hvad man dog ikke gør for at slippe for at skrive javascript selv ;o)
Mvh
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. september 2006 - 23:40 #6
Hehe, ja!! Jeg har ikke tænkt mig at sætte mig ind i det, til at starte med her, men altså det ser sQ ud til at det er alt, at kunne javascript alligevel jo...

Men mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede jobless Nybegynder
23. november 2007 - 09:02 #7
Er der et trick til at få samme funktionalitet på et loginview (kan ikke sætte id'et på min loginbutton)?
Avatar billede x-pander Nybegynder
04. december 2007 - 23:01 #8
Desværre, det har jeg ikke prøvet. Men det med panelet virker ihvertfald. :)